SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)

W 2013 roku wpływy reklamowe czasopism cennikowo były o 7,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrosty przekraczające 30 proc. osiągnęły „Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party”, za to spadki zanotowały tygodniki opinii - na czele z „Wprost” i „Polityką”.

Cennikowe wydatki na reklamy w czasopismach w ub.r. wyniosły 2,94 mld zł, o 213,1 mln zł więcej niż w 2012 roku - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 7,8 proc.

Jednak rzeczywista wartość reklam w magazynach najprawdopodobniej zmalała w skali roku. Według szacunków Starlinka w pierwszych trzech kwartałach nakłady w tym zakresie wyniosły bowiem tylko 371,6 mln zł, o 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

>>> Gazety 15 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” mocno w dół

Cennikowo na pozycję zdecydowanego lidera pod względem wpływów reklamowych wysunął się „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody zwiększyły się z roku na rok o 34,5 proc. - z 124,3 do 167,2 mln zł, czyli o 42,9 mln zł.

Podobne wzrosły zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i „Party” (Edipresse Polska). Cennikowe wpływy reklamowe pierwszego pisma podskoczyły o 34,6 proc. (z 93,9 do 126,5 mln zł, czyli o 32,6 mln zł), a drugiego - o 30,8 proc. (z 58,9 do 77,1 mln zł, a więc o 18,2 mln zł).

„Claudia” (G+J Polska) „na papierze” zarobiła w ub.r. z reklam o 22,7 proc. więcej niż przed rokiem (wzrost o 12,9 mln zł, z 57,1 do 70 mln zł), „Gala” (G+J Polska) - o 19,1 proc. więcej (w górę o 10,5 mln zł, z 54,7 do 65,2 mln zł), natomiast „Flesz” (Edipresse Polska) - o 20,9 proc. więcej (wzrost o 10,7 mln zł, z 51,1 do 61,8 mln zł). Z kolei wpływy „Vivy!” (Edipresse Polska) wzrosły o 8,2 proc. (czyli o 8 mln zł, z 97,1 do 105,1 mln zł).

>>> „Tele Tydzień” najchętniej kupowanym tytułem prasowym w Polsce (TOP 327 pism)

W czołowej dziesiątce spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały jedynie tygodniki opinii. Wpływy „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały tylko o 1,2 proc. (ze 133,3 do 131,7 mln zł), natomiast dużo więcej straciły „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Polityka” (Polityka).

Przychody „Wprost” zmniejszyły się o 11,7 proc. (z 134,5 do 118,8 mln zł, a więc o 15,7 mln zł), wskutek czego pismo spadło z pierwszego na czwarte miejsce w zestawieniu. „Polityka” zarobiła z reklam o 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej (to spadek o 7,4 mln zł, z 77,9 do 70,5 mln zł).

>>> Sprzedaż tygodników opinii: „Gazeta Polska”, „Wprost” i „Newsweek” w dół

Cennikowe wpływy reklamowe czasopism (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2012

Twój Styl

167 224 260 zł

124 284 244 zł

Newsweek Polska

131 744 987 zł

133 358 801 zł

Tele Tydzień

126 518 355 zł

93 954 865 zł

Wprost

118 816 658 zł

134 538 232 zł

Viva!

105 148 616 zł

97 126 082 zł

Party

77 101 189 zł

58 943 252 zł

Polityka

70 512 250 zł

77 882 780 zł

Claudia

70 012 083 zł

57 072 088 zł

Gala

65 214 304 zł

54 748 499 zł

Flesz

61 785 301 zł

51 101 557 zł

monitorowane tytuły razem

2 943 322 209 zł

2 730 207 656 zł

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Milo
Gdzie jest info o "do rzeczy" i " w sieci"?
odpowiedź
User
elo!
Tam gdzie ich miejsce, na marginesie wpływów reklamowych. :)
odpowiedź
User
sm
fajny zestaw rzekomo "OPINOTWÓRCZEJ" " POLITYKI" i "WPROST" z typowo PUDELKOWATO BABSKIMI kolorowymi ,też SZMATŁAWCAMI
odpowiedź