SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją

Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” oglądało średnio 212 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 1,32 mln zł.

„Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany był w środy zwykle około godz. 22.40, w okresie od 2 marca do 8 czerwca br. Średnia widownia audycji wyniosła zaledwie 212 tys. osób, co przełożyło się na 2,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 1 czerwca, który śledziło średnio 287 tys. widzów, a jego udział w rynku wyniósł 5,85 proc. Pokazany był on jednak godzinę później, niż zwykle.

Trzy topowe odcinki audycji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

01-06-2016

23:46:45

00:26:19

286 607

5,85%

02-03-2016

22:40:49

23:21:28

282 251

3,15%

25-05-2016

21:30:42

22:09:51

256 597

2,05%

TVP1 w paśmie nadawania programu „Pegaz” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 12,47 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (9,27 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (7,94 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był tutaj TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka, Polsat i Jedynka.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2

1 196 177

12,47%

483 060

11,17%

TVN

889 467

9,27%

502 808

11,63%

Polsat

761 732

7,94%

459 470

10,62%

TVP1 - Pegaz

211 611

2,21%

84 326

1,95%

Wpływy reklamowe wokół emisji premierowych odcinków audycji wyniosły 1,32 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Program „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi.

Program z czasem zyskał opiekuna merytorycznego (została nim Barbara Schabowska z Programu II Polskiego Radia), a nadzór nad produkcją odcinków przejęła TVP Kultura.

Prezes TVP Jacek Kurski jest zadowolony z poziomu merytorycznego magazynu, ale na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że w chwili obecnej trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PYTANIE
A jak PiS obraża codziennie uczucia pół Polski to tez go należy "zdjąć"?
odpowiedź
User
widz
i po co to gadanie o kulturze na ekranie.... format sprzed 20 lat ... nie lepiej zrobić coś na czasie?
odpowiedź
User
xm
Odgrzewanie starych kotletów się nie sprawdza. Ten format jest nie na te czasy.
odpowiedź