SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko “Focus” i “Murator” zyskały w czołówce miesięczników

Większość najpopularniejszych miesięczników zanotowało w okresie od czerwca do listopada ub.r spadki czytelnictwa. W pierwszej dziesiątce zestawienia wzrostami pochwalić się mogą tylko “Focus” i “Murator”. Liderem pozostaje “Twój Styl”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada ub.r. wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,39 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 12,88 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,66 proc., która zanotowała spadek o 1,77 pkt. proc. Na podium uplasowały się jeszcze “Cztery Kąty” (Agora SA), która są czytane przez 9,02 proc. pytanych (spadek o 0,64 pkt. proc.). Są one liderem wśród miesięczników wnętrzarskich.

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,99 proc., czyli o 0,10 pkt. proc. wyższym niż rok wcześniej.

Drugim tytułem, który zanotował wzrost czytelnictwa jest budowlany “Murator” (Murator), zajmujący szóstą lokatę. W okresie od czerwca do listopada ub.r. sięgało po niego 7,89 proc. respondentów, czyli o 0,02 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plczerwiec – listopad
PBC20112010
Tytułprocent respondentów
Twój Styl12,39%12,88%
Claudia9,66%11,43%
Cztery Kąty9,02%9,66%
Focus8,99%8,88%
Poradnik Domowy8,01%8,80%
Murator7,89%7,86%
Kobieta i Życie7,64%7,85%
Olivia6,79%7,24%
Mój Piękny Ogród6,50%6,84%
Dobre Rady6,41%7,04%
Świat Kobiety6,28%7,24%
National Geographic5,85%6,31%
Avanti5,28%5,78%
Działkowiec5,11%5,37%
Auto Moto5,03%5,41%
Przepisy Czytelników5,01%-
Glamour4,47%4,35%
Mamo To Ja4,22%4,59%
Pani3,97%4,11%
Przyślij Przepis!3,89%3,76%
CKM3,53%4,37%
Cosmopolitan3,36%3,42%
Świat Wiedzy3,35%-
Moje Mieszkanie3,32%3,62%
CD Action3,19%3,52%
Joy3,12%3,56%
Dom & Wnętrze2,93%3,37%
Moje Gotowanie2,88%2,98%
PC Format2,80%3,42%
M jak mieszkanie2,78%3,23%
Playboy2,62%3,04%
Zwierciadło2,62%2,58%
Samo Zdrowie2,54%3,22%
Elle2,53%2,56%
Auto Motor i Sport2,48%2,83%
Zdrowie2,48%2,89%
Uroda2,40%2,65%
Naj Magazyn2,37%-
Moda na Zdrowie2,35%2,46%
Logo2,17%2,34%
Kuchnia2,05%2,04%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,04%2,46%
Twoje Dziecko2,04%2,38%
Dziecko2,02%2,13%
Kwietnik2,00%2,17%
Świat Motocykli1,99%1,73%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,98%2,05%
Focus Historia1,97%1,63%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,91%1,57%
TopGear1,86%1,65%
Charaktery1,86%1,65%
Dobre Wnętrze1,84%2,22%
Men's Health1,83%1,50%
Ładny Dom1,83%4,12%
Magazyn Futbol1,81%2,13%
Twój Maluszek1,74%1,75%
Film1,73%-
Dziewczyna1,73%2,25%
National. Geographic. Traveler1,71%1,51%
Auto Świat Poradnik1,70%1,96%
Popcorn1,59%1,95%
Bravo Girl1,58%-
Wróżka1,55%1,65%
Forbes1,53%1,41%
Vita1,45%1,60%
Burda1,40%1,62%
M jak Mama1,40%1,24%
Przepis na Ogród1,38%0,92%
Chip1,37%1,87%
InStyle1,26%1,14%
Majster1,24%1,57%
Reader's Digest1,15%1,37%
Twist1,15%1,29%
Na ścieżkach życia1,14%1,30%
Zbuduj Dom1,09%1,23%
Sól i Pieprz0,93%0,94%
21. wiek0,90%0,83%
Shape0,89%0,90%
Voyage0,87%0,77%
Weranda0,79%0,79%
Podróże0,78%0,76%
Hot Moda & Shopping0,77%0,65%
Sukces0,69%0,77%
Fun Club0,61%-
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,51%0,42%
Architektura-Murator0,51%0,54%
Żagle0,47%0,45%
Cars Magazyn o Samochodach0,43%-
Play0,32%0,60%


 
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”.  W analizowanym okresie sięgało po niego 2,72 proc. pytanych, czyli o 0,94 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,54 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem. 

Wirtualnemedia.plczerwiec-listopad
PBC20112010
Tytułprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,72%3,66%
Mój Piękny Dom2,54%-
Auto Świat 4x42,05%2,08%
Komputer Świat Gry1,69%2,10%
Komputer Świat Ekspert1,30%1,83%
Rodzice1,30%1,91%
Elle Decoration0,62%0,66%
Style i Charaktery0,60%0,56%
Play0,51%-
Weranda Country0,30%0,36%
Polska Wita0,19%0,21%


 



 
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego. 
 

Dołącz do dyskusji: Tylko “Focus” i “Murator” zyskały w czołówce miesięczników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl