Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół “Rz”
W marcu br. jedynym dziennikiem, który zanotował wzrost średniej sprzedaży, była kierowana przez Tomasza Sakiewicza „Gazeta Polska Codziennie”. Reszta tytułów straciła, a największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita”.
Liderem sprzedaży wśród dzienników pozostał „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W marcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 355 220 egz., co oznacza spadek o 10,32 proc. w porównaniu do marca 2012 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w marcu br. sprzedawało się średnio w liczbie 217 145 egz., po spadku o 12,52 proc.
Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 160 493 egz., czyli o 4,85 proc. mniejszą niż rok wcześniej.
Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 62 624 egz. Zanotowała ona największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,52 proc.
Drugi największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował inny dziennik Presspubliki - „Gazeta Giełdy Parkiet”, plasujący się na ostatnim miejscu. Jego wynik zmalał o 15,21 proc. do 3758 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 28 282 egz. To o 7,02 proc. więcej niż w marcu 2012 roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu siódmym.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 493 406 | 355 220 | 355 220 | 539 994 | 396 118 | 396 118 |
Gazeta Wyborcza | 323 431 | 232 267 | 217 145 | 361 716 | 263 736 | 248 215 |
Super Express | 267 628 | 161 213 | 160 493 | 291 378 | 169 400 | 168 680 |
Rzeczpospolita | 95 254 | 111 745 | 62 624 | 149 404 | 116 069 | 85 221 |
Dziennik Gazeta Prawna | 73 219 | 65 568 | 50 594 | 114 417 | 86 851 | 58 376 |
Przegląd Sportowy | 76 954 | 38 142 | 38 142 | 79 459 | 42 040 | 42 040 |
Gazeta Polska Codziennie | 91 308 | 28 282 | 28 282 | 109 730 | 26 428 | 26 428 |
Puls Biznesu | 18 284 | 16 738 | 11 900 | 20 100 | 17 761 | 12 750 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 11 418 | 6 915 | 3 758 | 11 503 | 7 362 | 4 432 |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 1,79 proc.) pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - wyniósł on 4,66 proc.
Wirtualnemedia.pl | marzec | luty | ||||
ZKDP | 2013 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 493 406 | 355 220 | 355 220 | 481 143 | 360 388 | 360 388 |
Gazeta Wyborcza | 323 431 | 232 267 | 217 145 | 310 299 | 235 589 | 213 335 |
Super Express | 267 628 | 161 213 | 160 493 | 270 402 | 159 496 | 158 776 |
Rzeczpospolita | 95 254 | 111 745 | 62 624 | 93 920 | 105 663 | 63 001 |
Dziennik Gazeta Prawna | 73 219 | 65 568 | 50 594 | 74 150 | 69 787 | 53 067 |
Przegląd Sportowy | 76 954 | 38 142 | 38 142 | 71 542 | 37 926 | 37 926 |
Gazeta Polska Codziennie | 91 308 | 28 282 | 28 282 | 93 310 | 29 639 | 29 639 |
Puls Biznesu | 18 284 | 16 738 | 11 900 | 18 244 | 16 575 | 11 875 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 11 418 | 6 915 | 3 758 | 11 060 | 6 564 | 3 721 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół “Rz”