Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty
W trzech kwartałach br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli były niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Więcej wydali na telewizję i outdoor, a mniej w pozostałych mediach. Liderem jest Grupa Generali, która w tym roku zwiększyła nakłady reklamowe dziewięciokrotnie. Za to Proama i Liberty wydały sporo mniej.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że firmy ubezpieczeniowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 4,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 236,4 mln zł.
Zdecydowaną większość budżetów ubezpieczyciele lokowali w telewizji - zostawili tam ponad 201 mln zł (6,2 proc. więcej niż rok temu).
Drugim obok telewizji kanałem komunikacji, w której branża ubezpieczeniowa inwestowała więcej niż rok wcześniej był outdoor. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w skali roku o 106,9 proc. i wyniosły 4,7 mln zł.
Na pozostałe media ubezpieczyciele zredukowali wydatki reklamowe. Radia na ich reklamach zarobiły 55,4 proc. mniej (13 mln zł), gazety - 36,8 proc. mniej (3,9 mln zł), magazyny - 41,2 proc. mniej (7,6 mln zł), kina - 26,1 proc. mniej (5,8 mln zł).
Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczeniowych na media (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2014 |
I-IX 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
189 300 462 zł |
201 106 346 zł |
6,2 |
Radio |
29 208 558 zł |
13 013 206 zł |
-55,4 |
Gazety |
6 197 738 zł |
3 920 024 zł |
-36,8 |
Magazyny |
12 908 449 zł |
7 585 096 zł |
-41,2 |
Outdoor |
2 268 671 zł |
4 693 358 zł |
106,9 |
Kina |
7 899 738 zł |
5 834 043 zł |
-26,1 |
Indoor |
113 100 zł |
234 150 zł |
107 |
Razem |
247 896 716 zł |
236 386 223 zł |
-4,6 |
Liderem wydatków reklamowych branży ubezpieczeniowej jest w tym roku Grupa Generali, która na promocję w mediach pozainternetowych wydała przez dziewięć miesięcy tego roku 32,9 mln zł. Było to ponad dziewięć razy więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Tak znaczny wzrost wydatków reklamowych tego marketera jest skutkiem jego nowej strategii marketingowej i prowadzonej od lutego br. kampanii wizerunkowej, która ma zmienić postrzeganie wizerunku firmy: z prestiżowej na bardziej zbliżoną do klienta. Generali ma nowe pozycjonowanie i slogan: „Życie się zmienia, więc Generali zmienia ubezpieczenia”.
Generali awansując na reklamowego lidera w branży ubezpieczeń zdetronizowało firmę Ceska Pojistovna, właściciela marki Proama. Ten ubezpieczyciel ograniczył w br. wydatki o 33,6 proc., do 22,7 mln zł. Proama latem br. reklamowała polisy mieszkaniowe z szeregiem dodatkowych świadczeń.
Trzecim pod względem reklamowych aktywności ubezpieczycielem jest Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na życie z wydatkami w wysokości 21,4 mln zł. Ostatnio firma ta realizowała kampanię reklamową pod hasłem „Mamy serce do ubezpieczenia”.
Najwięksi reklamodawcy wśród ubezpieczycieli |
|||
(bez internetu, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2014 |
I-IX 2015 |
zmiana proc. |
GENERALI GROUP |
3 240 018 zł |
32 918 930 zł |
916 |
CESKA POJISTOVNA |
34 186 754 zł |
22 698 518 zł |
-33,6 |
NATIONALE-NEDERLANDEN TU NA ŻYCIE |
|
21 395 835 zł |
- |
AXA DIRECT (AVANSSUR ODDZIAŁ W POLSCE) |
16 713 106 zł |
20 296 663 zł |
21,4 |
LIBERTY |
20 728 971 zł |
19 298 961 zł |
-6,9 |
Razem |
247 896 716 zł |
236 386 223 zł |
-4,6 |
Axa Direct w br. wydała na promocję swoich produktów i usług 21,4 proc. więcej niż rok temu (20,3 mln zł), zaś firma Liberty Ubezpieczenia - 6,9 proc. mniej (19,3 mln zł).
Pierwszy ubezpieczyciel latem realizował kampanię podkreślającą, że ma 100 mln klientów na świecie i 200 lat doświadczenia. Z kolei twarzą tegorocznych kampanii Liberty Ubezpieczenia był Bogusław Wołoszański, który promował m.in. OC i AC oferowane przez tę firmę.
Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty