Unilever, Coca-Cola, WPP i McCann wśród liderów efektywności reklamowej
Unilever jako marketer, marka Coca-Cola, holding WPP Group, sieć reklamowa McCann Worldgroup, agencja Adler, Chomsky & Warshavsky Grey i niezależna agencja Banda Agency zostały uznane za najbardziej efektywne w swoich kategoriach - wynika z najnowszego rankingu Effie Index 2015. W czołówce znalazły się polskie oddziały Starcom MediaVest Group i MEC.
Effie Index to badanie pokazujące efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 43 konkursów efektywności Effie z całego świata.
W najnowszym rankingu - podsumowującym wyniki konkursów Effie w ub.r. - najbardziej efektywnym marketerem jest Coca-Cola Company, marką - Coca-Cola, holdingiem - WPP Group, siecią reklamową - BBDO Worldwide, agencją - Sancho BBDO, a agencją niezależną - Banda Agency z Kijowa.
Jeśli chodzi o samą Europę, to liderem wśród marketerów jest Unilever, a najbardziej efektywną marką Coca-Cola. Holdingiem numer jeden została WPP Group, a najbardziej efektywną siecią reklamową - McCann Worldgroup.
Na czele najbardziej efektywnych agencji znalazła się Adler, Chomsky & Warshavsky Grey a za najbardziej efektywną niezależną agencję uznano Banda Agency.
Dołącz do dyskusji: Unilever, Coca-Cola, WPP i McCann wśród liderów efektywności reklamowej