Unilever zwiększy wydatki na marketing, by dostosować się do "życia z COVID-19"
Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Rexona, Dove, Axe zapowiedział, że zwiększy jeszcze bardziej niż ostatnio wydatki na marketing, by dostosować się do nowej, związanej z pandemią koronawirusa sytuacji.
Unilever prezentując wyniki finansowe za III kwartał br. poinformował, że w tym okresie wydał więcej na marketing w porównaniu do III kwartału ub.r. Zapowiedział, że zamierza zwiększać te wydatki także w kolejnych miesiącach.
- W trzecim kwartale nastąpił duży krok naprzód w stosunku do trzeciego kwartału 2019 r., Duży krok naprzód w inwestycjach w markę i marketing i myślę, że wydamy jeszcze więcej w czwartym kwartale- powiedział dyrektor finansowy Graeme Pitkethly.
Pitkethly argumentował, że zwiększone wydatki były uzasadnione, ponieważ „skuteczność tego, co wydajemy na nasze marki, jest bardziej efektywna niż cokolwiek innego”.
Wskazał na indeks Effie 2020, który zidentyfikował Unilever jako najefektywniejszego marketera na świecie.
Unilever poinformował o wzroście sprzedaży o 4,4 proc. w trzecim kwartale 2020 r. - chociaż obroty spadły o 2,4 proc. do 12,9 mld euro. Wzrosty sprzedaży były różne w zależności od regionu: było to 8 proc. w obu Amerykach i 4,5 proc. w Azji, na Bliskim Wschodzie iw Afryce, ale w Europie sprzedaż bazowa spadła o 0,8 proc..
- Przeszliśmy z trybu reagowania na życie z Covid-19, ale środowisko, w którym działamy, pozostaje wysoce nieprzewidywalne i uważamy, że spowolnienie gospodarcze jest nieuniknione - powiedział Alan Jope, szef Unilevera. - Uważamy, że planowanie szybkiego ożywienia makroekonomicznego jest zbyt optymistyczne. Nie spodziewamy się przyspieszenia w najbliższej przyszłości. Mimo że rozprzestrzenianie się i skutki pandemii są bardzo zróżnicowane na całym świecie, wyłania się wyraźny wzorzec w zakresie reakcji krajów. Następuje okres intensywnej blokady, po którym następuje złagodzenie ograniczeń, po którym z kolei następuje ponowne nałożenie ograniczeń, ponieważ liczba przypadków ponownie rośnie. I widzimy, że ten wzór powtarza się niemal na każdym kontynencie. Wydaje się, że bardzo niewiele dużych krajów znajduje stabilną, nową normę poza Chinami - dodał.
Szefowie koncernu stwierdzili, że okoliczności te wymagają, aby Unilever „intensywnie inwestował we wsparcie marketingowe swoich marek i program innowacji dostosowany do zmieniającego się otoczenia, w miarę jak konsumenci uczą się żyć z Covid”.
Jope wyjaśnił, że ogólny wzrost wartości marki Unilever i inwestycji marketingowych niekoniecznie będzie skutkował równoważnym wzrostem wydatków na media. Opisał „irytujące pytanie” o równowagę między wydatkami na tradycyjne media a inwestowaniem w ludzi „w świecie marketingu wymagającym większej siły roboczej, w którym programy cyfrowe wymagają więcej zasobów”. - Myślę więc, że zobaczycie dalsze inwestycje w nasze marki, dalsze inwestycje w zrównoważony rozwój [na przykład poprzez przejście na odnawialne materiały rolnicze i tworzywa sztuczne z recyklingu] oraz pewne inwestycje w przyszłościowe umiejętności, zwłaszcza w przestrzeni marketingu cyfrowego - wyjaśnił.
Dołącz do dyskusji: Unilever zwiększy wydatki na marketing, by dostosować się do "życia z COVID-19"