Urządzenia mobilne Samsunga generują najwięcej odsłon w polskiej sieci, iPhone’y i iPady mocno w dół
W 2014 roku na smartfonach i tabletach Samsung wykonano najwięcej odsłon w polskiej sieci, a urządzenia Apple zanotowały największy spadek - wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius.
Z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius wynika, że z urządzeń mobilnych Samsunga i Apple pochodzi łącznie prawie 60 proc. odsłon w polskiej sieci (29 proc. Samsung i 27 proc. Apple). W porównaniu do listopada 2013 roku koncern z Korei Południowej zanotował niemal 7-proc. wzrost, a gigant z Cupertino 16-proc. spadek.
Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony - ponad 10 proc. odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta. Stanowi to wzrost o 38 proc. Wzrost odnotował także HTC (z 5 proc. do ponad 7 proc.) oraz Lenovo (z 0,9 proc. do blisko 2 proc). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9 proc. ruchu w sieci), Asus (1,4 proc.), Alcatel i Prestigio (poniżej 1 proc.) oraz ZTE (poniżej 0,5 proc.).
Dane pochodzą z badania ruchu na stronach internetowych (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.
Dołącz do dyskusji: Urządzenia mobilne Samsunga generują najwięcej odsłon w polskiej sieci, iPhone’y i iPady mocno w dół