SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Użytkownicy Netflksa chętnie dzielą się dostępem do platformy

Ponad połowa użytkowników Netfliksa w USA udostępnia swoje hasło do konta innym osobom - wynika z badania Mindnet Analytics dla KillTheCableBill. W związku z planowanymi podwyżkami abonamentów, co czwarty użytkownik serwisu rozważa rezygnację z subskrypcji.

Fot. PixabayFot. Pixabay

Netflix dostrzega problem współdzielenia kont użytkowników, którzy nie mieszkają w tym samym gospodarstwie domowym. Z punktu widzenia polityki serwisu, problematyczne jest udostępniane hasła do np. konta premium (gdy jednocześnie można oglądać treści an 4 urządzeniach) dalszej rodzinie czy przyjaciołom.

O tym mówił m.in. w zeszłym roku Greg Peters, dyrektor ds. produktu Netflliksa. Menadżer przyznał, że Netflix pracuje nad dopracowaniem regulaminu tak, by z jednej strony nie zaszkodzić już płacącym abonentom, a z drugiej zachęcić do zakładania własnych kont osoby, które dostają do niego dostęp od innych, czasem nawet za to nie płacąc.

Konta Netflix masowo współdzielone

Badanie na temat współdzielenia kont na Netfliksie przeprowadziła Mindnet Analytics. Grupie tysiąca amerykańskich abonentów Netfliksa zadano pytanie „Czy kiedykolwiek dzieliłeś się hasłem do konta z kimś spoza swojego gospodarstwa domowego?”.

Przecząco odpowiedziało 47,5 proc. badanych, twierdząco 52,5 proc. Do kogo wędruje dostęp do Netfliksa? Najczęściej do dalszej rodziny (26 proc.), przyjaciół (18 proc.) i dzieci które nie mieszkają już w rodzinnym gospodarstwie domowym (ponad 9 proc.).

Mindnet Analytics zapytało także Amerykanów, jak reagują na zapowiedź niewielkich podwyżek cen abonamentów za Netfliksa. Kilka dni temu podano, że w najbliższym czasie serwis wprowadzi nowy cennik za wyższe pakiety. Cena planu Standard wzrośnie w USA z 12,99 do 13,99 dolarów za miesiąc, za pakiet Premium Amerykanie zapłacą 17,99 dolarów zamiast dotychczasowych 15,99 dolarów.

Okazuje się, że co czwarta pytana osoba rozważa rezygnację z subskrypcji, a 6 proc. na pewno przestanie korzystać z usługi. Ponad połowa nie zamierza zaś przestać korzystać z Netfliksa.

Netflix latem zyskał 2,2 mln subskrybentów

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.

W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,9 mln polskich internautów, wykonując 64 mln odsłon.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Użytkownicy Netflksa chętnie dzielą się dostępem do platformy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawe
W filmach promocja lewackich idei, a gdy przychodzi do płacenia, to nagle mocno konserwatywna koncepcja "gospodarstwa domowego"
odpowiedź
User
olo
na aliexpres abonament od 7zł miesięcznie, ceny na Polskę
odpowiedź
User
Cel
I po co chłapać na lewo i prawo o tym, że macie zrzutkę!
odpowiedź