Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów
Amerykański telekom Verizon Communications porozumiał się co do sprzedaży funduszowi Apollo Global Management 90 proc. swojego pionu mediów obejmującego m.in. portale AOL, Yahoo i TechCrunch. Cena wynosi 5 mld dolarów.
Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie br. Po jej realizacji pion mediów Verizona będzie funkcjonował jako spółka Yahoo. Verizon zapowiedział, że jej szefem pozostanie Guru Gowrappan.
Segment mediów telekomu obejmuje kilkanaście marek, na czele z wydawcami internetowymi AOL i Yahoo. Pierwszy został przejęty przez Verizona w 2015 roku za 4,4 mld dolarów, a drugi w 2017 roku za 4,5 mld dolarów. Do segmentu należą też m.in. TechCrunch, Ryot, Built By Girls i Flurry.
W pierwszym kwartale br. jego przychody zwiększyły się rok do roku o 10,4 proc. do 1,9 mld dolarów.
Verizon sprzedał już serwisy HuffPost i Tumblr, wyda 45 mld dolarów na pasmo do 5G
W 2018 roku, po tym jak jego szefem został Hans Vestberg, Verizon dokonał odpisu w wysokości ponad 4 mld dolarów dotyczącego posiadanych mediów. Ich wartość w bilansie obniżono o ok. połowę.
W ub.r. koncern sprzedał BuzzFeedowi serwis informacyjny HuffPost, a w 2019 roku zbył platformę blogową Tumblr.
Dwa miesiące temu Federalna Komisja Łączności w USA zakończyła aukcję dotyczącą tzw. pasma C na potrzeby sieci 5G. Verizon za ponad 3,5 tysiąca lokalnych rezerwacji zapłaci z górą 45,4 mld dolarów.
W pierwszym kwartale br. Verizon osiągnął wzrost przychodów o 4 proc. do 32,9 mld dolarów, zysku EBITDA z 11,9 do 12,2 mld dolarów oraz zysku netto o 25,4 proc. do 5,4 mld dolarów.
Zadłużenie netto koncernu wzrosło w ciągu roku o 39,7 mld dolarów do 137,4 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów