Kibice znów skarżą się na Viaplay. „Wymagane stabilne łącze”
Subskrybenci serwisu streamingowego Viaplay znów skarżą się na problemy z dostępem do transmisji z meczów Premier League. W ostatni weekend zamiast wybranych spotkań ligi angielskiej na ich telewizorach pojawiały się komunikaty o błędach. Biuro prasowe Viaplay tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że nie na każdym urządzeniu usługa będzie działać poprawnie.
Choć Viaplay działa w Polsce już ponad rok, to co jakiś czas jego użytkownicy skarżą się na awarie podczas popularnych transmisji sportowych. Tak było w przypadku wybranych meczów Bundesligi z udziałem Roberta Lewandowskiego, gal KSW i spotkań Premier League. Kilka dni temu informowaliśmy, że do Urzędu Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 10 skarg na skandynawską platformę.
- Do UOKiK wpłynęły skargi na platformę Viaplay. Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia – informował Wirtualnemedia.pl departament komunikacji UOKiK.
Do sprawy odniósł się też sam serwis. - W przypadku występowania jakichkolwiek problemów z odtwarzaniem treści dostępnych na platformie Viaplay, zachęcamy do skorzystania ze wskazówek dostępnych na naszej oficjalnej stronie internetowej. Znajdują się tam m.in. informacje dotyczące minimalnej przepustowości łącza, a także szczegółowa lista wspieranych obecnie urządzeń. Jeśli pomimo zastosowania się do przedstawionych zaleceń dany problem nadal występuje, zachęcamy naszych subskrybentów do bezpośredniego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta Viaplay. Jest on możliwy za pośrednictwem czatu, aplikacji Facebook Messenger, połączenia telefonicznego lub formularza kontaktowego dostępnego na viaplay.pl. Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków, a ich skala ograniczona. Jednocześnie każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów rozpatrywane jest indywidualnie i w uzasadnionych przypadkach oferujemy subskrybentom Viaplay odpowiednią rekompensatę. Oczywiście odniesiemy się i wyjaśnimy bezpośrednio każde formalne zgłoszenie, które otrzymamy ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.
Problemy techniczne nie ustały
Transmisje z meczów drugiej kolejki Premier League przyniosły kolejne problemy techniczne. W sobotę rozegrano spotkania: Aston Villa - Everton, Arsenal FC - Leicester City, Brighton - Newcastle, Man City - Bournemouth, Southampton - Leeds United, Wolverhampton - Fulham i Brentford - Manchester United.
- Obecnie nie da się oglądać na waszej aplikacji. Mam internet 1Gb/s … wywaliło mnie 5 razy… a dwa razy przełączyło się na dźwięk a obrazu brak!!!! Jakim cudem na platformie Canal+ Sport działa bez problemu??!! - nie krył oburzenia na Twitterze Kuba Tarnas. - Taki fajny ten Viaplay, nie za dobry. Pierwszy miesiąc z wami i nic nie zobaczyłem w całości bo wiecznie nie działa - stwierdził z kolei Dariusz Śliwiński.
😂😂😂 obecnie nie da się oglądać na waszej aplikacji … mama internet 1Gb/s … wywaliło mnie 5 razy… a dwa razy przełączyło się na dźwięk a obrazu brak!!!! Jakim cudem na platformie @CANALPLUS_SPORT działa bez problemu??!!
— KubaTarnas (@Kuba47359325) August 13, 2022
Niektórzy internauci na forach dyskusyjnych wymieniali się wskazówkami jak uniknąć kłopotów technicznych. - Zauważyłem, że jak uda mi się wbić w jakiś mecz to muszę na nim zostać, przerwę całą też/ Jakiekolwiek próby skakania po meczach kończą się błędem lub mieli kółko i wisi. Muszę wtedy zamknąć aplikację i próbować od nowa, ale tak jak wspomniałem muszę się dobrze zastanowić ,który mecz na pewno chcę ogladać w całości, bo tylko zadziała od pierwszego strzała. Jak wyjdę z meczu będzie błąd lub zwiecha - napisał na forum "SAT Kuriera" listek2000.
Zobacz także: Sport lepiej oglądać przez satelitę czy kabel? „Streaming to przyszłość”
Do portalu Wirtualnemedia.pl zwrócił się też czytelnik, który twierdzi, że miał problem z aktywacją usługi przez operatora kablowego współpracującego z Viaplay. - Pisaliście ostatnio o zakłóceniach w odbiorze Viaplay podczas transmisji 1 kolejki meczów ligi angielskiej. Niestety, nie bez winy są także partnerzy wspomagający. Do 10 sierpnia w ramach podarunku miałem dostęp do Viaplay. Od 11 sierpnia, w ramach podpisanej umowy, miałem odpłatnie odbierać Viaplay. Okazało się, że 13 sierpnia straciłem dostęp (kod błędu 5001). Nie mogłem obejrzeć żadnego meczu ani 13, ani 14 sierpnia. Mimo dwukrotnej interwencji w Vectrze (13 i 14 sierpnia). Nie pisałbym tych słów, gdyby nie fakt że sprawa ta nie dotyczy tylko mnie - napisał Daniel Jabłoński.
Z viaplay jest jeden problem. U każdego na 5 razy raz wszystko działa bardzo dobrze. 3 razy działa średnio, czasem coś zetnie, ale luz. I raz nic nie działa. I to nie zależy od neta, sprzętu czy czegoś. Po prostu serwery viaplay ma kijowe
— Maciej Nowicki (@Maciej345) August 13, 2022
Viaplay: Nie na wszystkich urządzeniach platforma będzie działać poprawnie
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay sugeruje, że za niektóre problemy techniczne mogą odpowiadać niezbyt dobre łącza internetowe lub urządzenia. - Oglądanie treści dostępnych na platformie Viaplay wymaga stabilnego połączenia internetowego. Zalecamy, aby używane przez naszych subskrybentów łącze miało przepustowość minimum 10Mbit/s. Użytkownicy mogą sprawdzić czy ich połączenie jest wystarczające, wykonując test prędkości internetu. Na stronie viaplay.pl znajdują się zalecenia dotyczące przepustowości łącza oraz informacje, jak wykonać taki test, a także porady, w jaki sposób poprawić wydajność łącza internetowego. Na naszej oficjalnej stronie znajduje się także lista wspieranych obecnie urządzeń. Jeśli do oglądania treści dostępnych na Viaplay użytkownik wykorzystuje urządzenie, którego nie ma na liście, nie możemy zagwarantować, że platforma będzie działać na nim poprawnie - tłumaczy Viaplay.
Na stronie viaplay.pl/devices można się dowiedzieć, że serwis działa na komputerach PC, Mac, smartfonach iPhone i z systemem Android, tabletach iPad i z Androidem, za pośrednictwem przystawki Apple TV, usługi Chromecast, telewizorach Samsung (system Tizen), LG (WebOS), Sony, Philips, TCL (Android TV), przystawki Nvidia Shield, konsolach Xbox One i PlayStation 4. Na liście rekomendowanych urządzeń nie ma więc popularnych przystawek Mi-Box i telewizorów Xiaomi.
Platforma odnosi się też do krytyki wokół rozdzielczości, w których transmituje mecze. Tylko wybrane spotkania są dostępne w Full HD. Nie pokazuje rozgrywek w jakości 4K. - Wydarzenia sportowe transmitowane na żywo na platformie Viaplay dostępne są w rozdzielczości do Full HD (1080p) i odtwarzane z prędkością 50 klatek na sekundę (fps). Oznacza to, że widzowie otrzymują najlepszą możliwą jakość streamingu sygnału danej transmisji. Należy pamiętać, że obsługa 50 kl./s zależy również od konkretnego urządzenia, dlatego jeśli urządzenie użytkownika nie obsługuje tej liczby klatek, otrzyma on 25 kl./s. Transmisje niektórych wydarzeń produkowane i dostarczane są w rozdzielczości 720p. Jednocześnie warto podkreślić, że niemal wszystkie przeglądarki internetowe ograniczają jakość transmisji do 720p – sytuacja jest w tym przypadku podobna dla wszystkich serwisów streamingowych. Pokazywanie wydarzeń sportowych na żywo w rozdzielczości Full HD 1080p daje wysoką jakość odbioru streamingu, szczególnie jeśli transmisje oglądane są na urządzeniach, które mogą obsługiwać 50 klatek na sekundę - przekonuje Viaplay.
Dołącz do dyskusji: Kibice znów skarżą się na Viaplay. „Wymagane stabilne łącze”