SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Viaplay krytykowana za problemy techniczne w czasie finału Ligi Europy

Część subskrybentów platformy Viaplay skarżyła się na duże problemy techniczne z transmisją środowego finału piłkarskiej Ligi Europy. Użytkownicy parokrotnie wytykali już Viaplay takie usterki.

Problemy techniczne podczas transmisji na Viaplay z finału Ligi Europy, fot. twitter.com/BumerangKij Problemy techniczne podczas transmisji na Viaplay z finału Ligi Europy, fot. twitter.com/BumerangKij

W finale Ligi Europy zagrały Eintracht Frankfurt i Rangers, po dogrywce był remis 1:1, a w rzutach karnych wygrała niemiecka drużyna. Mecz zaczął się o godz. 21:00, w Polsce był na wyłączność transmitowany na platformie Viaplay.

Zaraz po rozpoczęciu gry w mediach społecznościowych pojawiły się wpisy użytkowników na temat problemów technicznych z transmisją. - Jak mam oglądać bez obrazu i dźwięku? Strach się bać z Premier League w przyszłym sezonie - stwierdził Karol Komański na fanpage’u facebookowym Viaplay Sport (od sierpnia br. Viaplay będzie pokazywać w Polsce ligę angielską, przejmuje te transmisje od Canal+).

- Mnie co chwilę wyrzuca z transmisji. Dramat !! - napisał Maciek Sobczak. - Dajcie już sobie spokój z tymi wszystkimi transmisjami!!!! Bo to jest DRAMAT!!!! Chciałem obejrzeć sobie finał a nie mogę bo się cały czas zawiesza obraz...i co w tym przypadku Viaplay???? Tylko nie odpisujcie że wasi specjaliści pracują nad problemem !!!! Tragedia - relacjonował Łukasz Rzeźnik.

Niektórzy użytkownicy zamieszczali zdjęcia lub nagrania wideo potwierdzające, że nie mogli oglądać transmisji na Viaplay.

- Możecie kupować najciekawsze prawa i robić najbardziej merytoryczny komentarz, ale jeśli nie da się tego oglądać, to równie dobrze możecie puszczać program Gotuj z Panasewiczem - skomentował na Twitterze Łukasz Bojarski.

- Przy jakości, którą dał Canal Plus, Eleven, TVP, czy Polsat oglądanie piłki w opcji nieustannej zacinki to są pierwsze lata 90. Sorry, ale to jest mega słabe i odbiera przyjemność ze smakowania piłki. To są te detale. ;) @viaplaysportpl - stwierdził Michał Majewski, wieloletni dziennikarz prasowy, od paru lat pracujący w branży PR.

Przedstawiciele Viaplay nie odnosili się do krytycznych komentarzy ani na fanpage’u facebookowym, ani profilu twitterowym.

Z drugiej strony pojawiły się wpisy użytkowników zadowolonych z jakości transmisji. - Viaplay dziś zero problemów, jakość obrazu też bardzo dobra. W końcu - napisał na Twitterze Tomek Hatta z iGol. - Na początku zaciął mi się obraz, a głos był. Włączyłem jeszcze raz i elegancko na tablecie hula. A na jakość obrazu nie narzekam, bo w kablówce miałem gorszą ;) #Viaplay - stwierdził Jan Gawlik.

Internauci wymieniali się też informacjami, jakie konfiguracje sprzętowe są najlepsze do korzystania z Viaplay.

Problemy na Viaplay podczas transmisji z piłki nożnej i KSW

Zaraz po starcie Viaplay w Polsce na początku sierpnia ub.r. wielu użytkowników narzekało, że na platformie transmisje są dostępne jedynie w jakości 720 p. - Rozdzielczość naszych transmisji sportowych na żywo to HD 720p, co oznacza 720 linii ze skanowaniem progresywnym. Jednak, co ważniejsze, transmitujemy wszystkie wydarzenia sportowe z prędkością 50 klatek na sekundę (kl./s), co zapewnia fantastyczne wrażenia wizualne. Niektóre urządzenia nie obsługują 50 kl./s, więc otrzymują 25 kl./s - tłumaczyło wtedy biuro prasowe platformy.

Potem parokrotnie pojawiały się poważne usterki techniczne podczas transmisji na Viaplay. Na początku grudnia ub.r. subskrybenci nie mogli obejrzeć dużej części hitowego meczu Borussia Dortmund - Bayern Monachium, m.in. gola strzelonego przez Roberta Lewandowskiego. Wówczas Viaplay przepraszała i zaproponowała subskrybentom obniżkę opłaty za następny miesiąc o 25 proc.

W drugiej połowie grudnia użytkownicy narzekali na jakość pierwszej transmisji Viaplay z gali KSW. Platforma zapewniała, że problemy dotknęły niewielką grupę subskrybentów.

Kolejny raz usterki pojawiły się przy transmisji z gali KSW w połowie stycznia, w konsekwencji wielu użytkowników nie obejrzało ostatniej minuty walki wieczoru i ogłoszenia werdyktu sędziowskiego. - Ostatniej nocy doświadczyliśmy problemów technicznych podczas transmisji gali KSW, dotknęły one finałowej walki wieczoru. Bardzo przepraszamy naszych klientów za niedogodności - stwierdziła Viaplay w mediach społecznościowych.

Na koniec pierwszego kwartału br. Viaplay miała poza Skandynawią 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Oznacza to, że w Polsce z platformy korzystało poniżej 600 tys. płacących użytkowników.

Kwartalne przychody Viaplay poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.

W środę walne zgromadzenie akcjonariuszy NENT Group przegłosowało zmianę nazwy firmy na Viaplay Group. Do końca 2023 roku platforma ma być obecna w 21 krajach.

Niedawno koncern zapowiedział otwarcie centrum technologicznego w Barcelonie, które ma wspierać jej ekspansję na kolejnych rynkach.

Dołącz do dyskusji: Viaplay krytykowana za problemy techniczne w czasie finału Ligi Europy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gal
Problemy tej firmy jeszcze kogoś dziwią? Ważne, że im kasa się zgadza. Przynajmniej na razie.
0 0
odpowiedź
User
ktr
Ja mam router bezprzewodowy mobilny 4g lte+ i mi wszystko działało na laptopie. A przeglądarka mozilla firefox.
0 0
odpowiedź
User
SI
znowu to samo, po co z tego w ogóle korzystać?
0 0
odpowiedź