Vice Media startuje w Indiach, będzie produkować treści dla lokalnych odbiorców
Koncern medialny Vice Media uruchomił w Indiach swój oddział. Firma zamierza produkować oryginalne treści przeznaczone dla lokalnych odbiorców za pośrednictwem platform cyfrowych, mobilnych oraz tradycyjnej telewizji. Na potrzeby Vice India będzie pracować zespół 40 dziennikarzy, wydawców i producentów, a materiały będą powstawać we współpracy z markami oraz „The Times of India”, największym dziennikiem w Indiach.
Vice Media to powstała w Kanadzie firma medialna, która obecnie oferuje m.in. kablowy kanał telewizyjny Viceland, a także informacyjny kanał Vice News. W ub.r. pozyskała w rundzie finansowania 450 mln dol. od funduszu TPG.
Środki miały zostać przeznaczone na budowę studia do produkcji autorskich treści oraz rozwój własnej platformy OTT. Firma zatrudnia ponad 3 tys. pracowników, jest partnerem HBO. W marcu br. szefową Vice Media została Nancy Dubuc, która wcześniej kierowała A+E Networks.
Teraz Vice Media poinformowało o uruchomieniu swojego oddziału, który ma działać na rynku w Indiach. Według zapowiedzi spółka Vice India będzie się zajmowała tworzeniem oryginalnych treści przeznaczonych dla lokalnych widzów dotyczących m.in. kulinariów, muzyki, polityki, sportu, stylu życia czy kultury. Propozycje programów i filmów produkowanych przez Vice India mają być adresowane głównie do widzów w młodym wieku.
Vice Media będzie miało siedziby w Bombaju oraz Delhi, w sumie w firmie zostało zatrudnionych 40 dziennikarzy, wydawców i producentów. Tworzone przez nich treści mają być oferowane zarówno tradycyjnym stacjom telewizyjnym, jak i platformom cyfrowym oraz mobilnym. Materiały będą powstawać we współpracy z markami (PepsiCo, Anheuser-Busch InBev, Facebook), a także z „The Times of India” - największym dziennikiem wydawanym w Indiach.
Dołącz do dyskusji: Vice Media startuje w Indiach, będzie produkować treści dla lokalnych odbiorców