Vice Media zwolni 250 pracowników, aby uzyskać rentowność
Wydawnictwo Vice Media zapowiedziało zwolnienie w nadchodzących tygodniach 250 swoich pracowników. Redukcje będą stanowić 10 procent całej załogi firmy i mają dotknąć wszystkie działy. Szefostwo zapowiada, że dzięki zwolnieniom wydawca w ciągu roku powinien uzyskać rentowność i zadowolić udziałowców.
Vice Media to kanadyjski koncern wydawniczy, który prowadzi serwisy internetowe i tworzy treści telewizyjne oraz filmowe na potrzeby internetu i stacji TV. Firma funkcjonuje na rynku od 1994 r., od marca ub.r. jej dyrektorem wykonawczym jest Nancy Dubuc.
Teraz szefowa Vice Media zapowiedziała w wewnętrznym komunikacie skierowanym do pracowników redukcję załogi, która będzie prowadzona w nadchodzących tygodniach.
Plany przewidują zwolnienie 250 pracowników, co będzie stanowiło 10 proc. wszystkich zatrudnionych w Vice Media. Nancy Dubuc ujawniła, że wypowiedzenia otrzymają wybrane osoby we wszystkich najważniejszych działach firmy, m.in. w pionie wydawniczym, telewizyjnym, administracji oraz IT.
Nancy Dubuc wyjaśnia, że redukcja załogi jest niezbędna dla poprawy sytuacji finansowej wydawnictwa, i dzięki niej oraz innym oszczędnościom firma osiągnie rentowność i korzystne wyniki biznesowe już w przyszłym roku fiskalnym. Vice Media nie jest jedynym graczem na rynku cyfrowych mediów, który w ostatnim czasie sięga po zwolnienia aby ratować się przed startami.
W styczniu br. podobną decyzję podjął m.in. serwis BuzzFeed zapowiadając wypowiedzenia dla 225 pracowników stanowiących ok. 15 proc. personelu.
Dołącz do dyskusji: Vice Media zwolni 250 pracowników, aby uzyskać rentowność