SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół

W styczniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Vivy!” wzrosły prawie trzykrotnie, a „Przyjaciółki” dwukrotnie, za to spadki zanotowały „Wprost”, „Świat Kobiety” i „Polityka”.

Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) wyniosły w styczniu br. 150,4 mln zł, czyli o 10,3 proc. mniej niż przed rokiem - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym spadki cennikowe są zazwyczaj dużo mniejsze od rzeczywistych. Według Starlinka wartość reklamy w czasopismach zmalała w ub.r. o 16,2 proc. (więcej na ten temat), podczas gdy dane Kantar Media mówiły o 3,4-procentowym spadku (zobacz szczegóły).

W styczniu cennikowo najwięcej, po ponad 7 mln zł, zarobiły z reklam „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), „Viva!” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody pierwszego pisma wzrosły w skali roku o 16 proc., drugiego - aż o 178 proc., a trzeciego - o 30 proc. Natomiast „Tele Tydzień” zarobił na reklamach 11 proc. więcej niż przed rokiem, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - aż o 101 proc. więcej.

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Wprost” (AWR Wprost) zmalały w skali roku aż o 42 proc. „Świat Kobiety” zarobił 15 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 7 proc. mniej.

>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Super Express" z największymi spadkami

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (dane Kantar Media, bez autopromocji)

WIRTUALNEMEDIA.PL
I.2013 I.2012
Twój Styl 7 815 854 zł 6 752 168 zł
Viva! 7 521 322 zł 2 709 413 zł
Newsweek Polska 7 467 500 zł 5 739 290 zł
Tele Tydzień 6 898 767 zł 6 219 469 zł
Wprost 4 817 050 zł 8 320 478 zł
Przyjaciółka 4 241 356 zł 2 108 267 zł
Świat Kobiety 3 854 800 zł 4 534 140 zł
Polityka 3 839 700 zł 4 118 200 zł
monitorowane tytuły razem 150 397 795 zł 167 673 136 zł

Dołącz do dyskusji: „Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
morlok
Lisweek hojnie sponsorowany przez państwowych reklamodawców, którym służy swoją propagandą.
0 0
odpowiedź