„Viva” i „Twój Styl” dużo więcej z reklam, w dół tylko „Newsweek” (TOP 10)
Od stycznia do lipca br. wśród 10 magazynów z największymi wpływami reklamowymi jedynie „Newsweek Polska” zanotował ich spadek. Znacznie więcej niż rok wcześniej zarobiły natomiast „Viva”, „Twój Styl” i „Party”.
Wydawcy magazynów przez siedem miesięcy br. zarobili cennikowo na reklamach blisko 2 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To 15,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
Wpływy reklamowe „Twojego Stylu”, „Vivy”, „Party” i „Przyjaciółki” wzrosły w tym okresie bardziej niż całego segmentu magazynów. Pierwszy miesięcznik zwiększył przychody z reklam o 33,6 proc., do 126,9 mln zł. „Viva” zarobiła o 39,7 proc. więcej (103,6 mln zł), a „Party” - o 30, 2 proc. więcej (56 mln zł). Z kolei na reklamy w „Przyjaciółce” marketerzy wydali 46 mln zł, o 28,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Marketerzy przeznaczyli też więcej na reklamy w kilku innych tytułach. „Tele Tydzień” zarobił dzięki reklamom 77,1 mln zł (wzrost o 9,2 proc. w skali roku), a „Wprost” - o 3,5 proc. więcej (67,7 mln zł). „Claudia” zwiększyła przychody o 7,7 proc. (do 43 mln zł), a „Polityka” - o 14,4 proc. (do 42,6 mln zł), natomiast „Flesz” - o 9,8 proc. (do 40,7 mln zł).
W dziesiątce najlepiej zarabiających na reklamach magazynów jedynie „Newsweek Polska” zanotował spadek na poziomie 14,1 proc., do 62,2 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VII 2014 |
I-VII 2015 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
95 010 641 zł |
126 942 530 zł |
33,6 |
VIVA |
74 175 900 zł |
103 594 282 zł |
39,7 |
TELE TYDZIEŃ |
70 634 750 zł |
77 138 654 zł |
9,2 |
WPROST |
65 391 664 zł |
67 669 694 zł |
3,5 |
NEWSWEEK POLSKA |
72 394 203 zł |
62 187 315 zł |
-14,1 |
PARTY |
42 998 711 zł |
55 997 226 zł |
30,2 |
PRZYJACIÓŁKA |
35 848 342 zł |
46 007 731 zł |
28,3 |
CLAUDIA |
39 964 975 zł |
43 041 934 zł |
7,7 |
POLITYKA |
37 225 301 zł |
42 594 975 zł |
14,4 |
FLESZ |
37 024 745 zł |
40 664 688 zł |
9,8 |
razem |
1 696 377 503 zł |
1 958 565 250 zł |
15,5 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” i „Twój Styl” dużo więcej z reklam, w dół tylko „Newsweek” (TOP 10)