SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną

Volkswagen Group jest wciąż liderem pod względem wydatków nareklamę telewizyjną. Niemiecki koncern wydał w ubiegłym roku ponadsześćdziesiąt trzy milionów złotych - wynika z danych AGB NielsenMedia Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Co prawda koszty poniesione przez Volkswagen Group były o ponad5 proc. niższe niż w 2007 roku, to liczba wyemitowanych spotów byłao 9 proc. większa (30345 w 2007, 33146 w 2008), a czas emisjireklam wydłużył się o ponad 7 godzin.

Trzynaście milionów mniej na reklamę wydał General Motors (ok.50 mln złotych), co jest o niespełna 1 proc. mniej niż w 2007 roku.Pomimo, że wydatki niemalże się nie zmieniły, to liczba spotówreklamowych wzrosła aż o 30 proc., a czas antenowy był ponad 17proc. większy.

Niezmiennie na trzeciej pozycji plasuje się koncern Fiata.Wydatki włoskiego potentata z branży motoryzacyjnej wzrosły o ponad29 proc. (z 38 mln zł. na 49 mln zł.). W 2008 roku widzowie moglizobaczyć 24 921 spotów reklamowych (182 godz. 45 min i 23 sek.), cow porównaniu z 2007 rokiem jest wzrostem o 35 proc.

W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy wczołowej dziesiątce reklamodawców poniosła Toyota, płacąc za jedenspot ponad 6,5 tys. zł. Z kolei najmniej zapłaciła spółka SuzukiMotor Polska (trochę ponad 1,5 tys.).

Łącznie na reklamę telewizyjną w branży motoryzacyjnej wydano w2008 roku 349 926 940 złotych, a więc o 4 proc. więcej niż w 2007roku (336 415 556 zł). Warto zauważyć jednak, że liczba spotówwzrosła o niemal 11 proc., a cena za jedną emisję reklamy spadła o7 proc. (z 2390 zł w 2007, do 2216 zł w 2008).

Prezentowane dane dotyczą okresów do 1 stycznia do 31grudnia 2008 roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008roku

2008 - top10 firmLiczba spotówCzas trwaniaWydatki
VOLKSWAGEN GROUP33146238:41:2963215823
GENERAL MOTORS25672173:31:0450122544
FIAT24921182:45:2349033481
PSA PEUGEOT CITROEN642750:46:4136503595
RENAULT12984107:02:5036010097
TOYOTA357128:36:4623489470
KIA MOTORS842742:03:0014917577
HYUNDAI542435:53:2112113410
SUZUKI MOTOR POLAND733160:11:3611472415
NISSAN356528:20:2210964985



2007 - top10 firmLiczba spotówCzas trwaniaWydatki
VOLKSWAGEN GROUP30345231:18:0766868521
GENERAL MOTORS19727143:47:5350571741
FIAT16260128:46:4238196117
PSA PEUGEOT CITROEN716358:21:2036320580
RENAULT883364:17:2728282195
TOYOTA506743:35:3825026073
NISSAN521543:32:3816660648
FORD1031684:43:5815371645
SUZUKI MOTOR POLAND11882120:56:0714747708
HONDA943878:44:0313395010

Dołącz do dyskusji: W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl