W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną
Volkswagen Group jest wciąż liderem pod względem wydatków nareklamę telewizyjną. Niemiecki koncern wydał w ubiegłym roku ponadsześćdziesiąt trzy milionów złotych - wynika z danych AGB NielsenMedia Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Co prawda koszty poniesione przez Volkswagen Group były o ponad5 proc. niższe niż w 2007 roku, to liczba wyemitowanych spotów byłao 9 proc. większa (30345 w 2007, 33146 w 2008), a czas emisjireklam wydłużył się o ponad 7 godzin.
Trzynaście milionów mniej na reklamę wydał General Motors (ok.50 mln złotych), co jest o niespełna 1 proc. mniej niż w 2007 roku.Pomimo, że wydatki niemalże się nie zmieniły, to liczba spotówreklamowych wzrosła aż o 30 proc., a czas antenowy był ponad 17proc. większy.
Niezmiennie na trzeciej pozycji plasuje się koncern Fiata.Wydatki włoskiego potentata z branży motoryzacyjnej wzrosły o ponad29 proc. (z 38 mln zł. na 49 mln zł.). W 2008 roku widzowie moglizobaczyć 24 921 spotów reklamowych (182 godz. 45 min i 23 sek.), cow porównaniu z 2007 rokiem jest wzrostem o 35 proc.
W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy wczołowej dziesiątce reklamodawców poniosła Toyota, płacąc za jedenspot ponad 6,5 tys. zł. Z kolei najmniej zapłaciła spółka SuzukiMotor Polska (trochę ponad 1,5 tys.).
Łącznie na reklamę telewizyjną w branży motoryzacyjnej wydano w2008 roku 349 926 940 złotych, a więc o 4 proc. więcej niż w 2007roku (336 415 556 zł). Warto zauważyć jednak, że liczba spotówwzrosła o niemal 11 proc., a cena za jedną emisję reklamy spadła o7 proc. (z 2390 zł w 2007, do 2216 zł w 2008).
Prezentowane dane dotyczą okresów do 1 stycznia do 31grudnia 2008 roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008roku
2008 - top10 firm | Liczba spotów | Czas trwania | Wydatki |
VOLKSWAGEN GROUP | 33146 | 238:41:29 | 63215823 |
GENERAL MOTORS | 25672 | 173:31:04 | 50122544 |
FIAT | 24921 | 182:45:23 | 49033481 |
PSA PEUGEOT CITROEN | 6427 | 50:46:41 | 36503595 |
RENAULT | 12984 | 107:02:50 | 36010097 |
TOYOTA | 3571 | 28:36:46 | 23489470 |
KIA MOTORS | 8427 | 42:03:00 | 14917577 |
HYUNDAI | 5424 | 35:53:21 | 12113410 |
SUZUKI MOTOR POLAND | 7331 | 60:11:36 | 11472415 |
NISSAN | 3565 | 28:20:22 | 10964985 |
2007 - top10 firm | Liczba spotów | Czas trwania | Wydatki |
VOLKSWAGEN GROUP | 30345 | 231:18:07 | 66868521 |
GENERAL MOTORS | 19727 | 143:47:53 | 50571741 |
FIAT | 16260 | 128:46:42 | 38196117 |
PSA PEUGEOT CITROEN | 7163 | 58:21:20 | 36320580 |
RENAULT | 8833 | 64:17:27 | 28282195 |
TOYOTA | 5067 | 43:35:38 | 25026073 |
NISSAN | 5215 | 43:32:38 | 16660648 |
FORD | 10316 | 84:43:58 | 15371645 |
SUZUKI MOTOR POLAND | 11882 | 120:56:07 | 14747708 |
HONDA | 9438 | 78:44:03 | 13395010 |
Dołącz do dyskusji: W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną