W 2018 r. internet wyprzedzi reklamowo telewizję, a w sieci - mobile przed desktopem
W 2018 roku globalne wydatki reklamowe w internecie będą po raz pierwszy większe niż w telewizji - prognozuje ZenithOptimedia. Motorem napędowym wzrostu reklamy internetowej będzie segment mobilny, do którego za trzy lata trafi więcej nakładów marketingowych niż do internetu stacjonarnego.
W br. szacowany przez ZenithOptimedia udział telewizji w globalnym rynku reklamowym wyniesie 37,7 proc., a w najbliższych latach będzie maleć i w 2018 roku wyniesie 34,8 proc. Natomiast udział internetu zwiększy się w tym czasie z 29,1 proc. do 36,6 proc.
W internecie zdecydowanie najszybciej będzie rosła reklama mobilna: w latach 2015-2018 średnio o 32 proc. rocznie. Wydatki na nią będą stanowiły 87 proc. wszystkich nowych środków zainwestowanych w tym okresie.
Z kolei wydatki na reklamę w internecie stacjonarnym szczytową wartość według analityków ZenithOptimedia osiągną w 2017 roku - 114 mld dolarów. Natomiast w 2018 roku zanotują już spadek i wyniosą mniej od inwestycji na reklamę mobiną.
W br. po raz pierwszy więcej niż połowa (konkretnie 53 proc.) internetowych kampanii display zostanie zakupiona w zautomatyzowanym modelu programmatic buying. W 2016 roku będzie to już 60 proc. Popularność tego modelu zakupu szybko rosła w ciągu ostatnich kilku lat - od 12 proc. udziału w 2012 roku.
Wartość wydatków na zakup powierzchni reklamowej w programmatic wzrosła od 5 mld dolarów w 2012 roku do 38 mld USD w br., średnio o 100 proc. rocznie. W 2016 roku prognozowany wzrost wyniesie 34 proc., a w 2017 roku - 26 proc. W 2017 roku już dwie trzecie kampanii display na świecie będzie zakupionych w modelu programmatic.
Dołącz do dyskusji: W 2018 r. internet wyprzedzi reklamowo telewizję, a w sieci - mobile przed desktopem