W Azji 47 procent handlu w internecie w modelu Marketplace. Liderami Alibaba i JD.com
W 2018 roku w regionie Azji i Pacyfiku za 47 procent całkowitego handlu w internecie odpowiadały platformy sprzedażowe działające w modelu Marketplace - wynika z raportu firmy Euromonitor International. Największym sprzedawcą był holding Alibaba wyprzedzający platformę JJD.com. Obaj liderzy rynku wypracowali obroty o łącznej wartości ponad 444,5 mld dolarów.
W raporcie zatytułowanym „Top 100 Retailers in Asia” znalazła się analiza funkcjonowania handlu internetowego w roku 2018 na obejmującym 15 krajów obszarze Azji i Pacyfiku.
Według raportu w ub.r. region azjatycki odpowiadał za 41 proc. globalnej sprzedaży prowadzonej online, co jest związane z ogólnym rozwojem mieszkańców tamtejszych krajów, rosnącego dostępu do internetu i świadomości korzystania z sieci.
Jednym z ważniejszych trendów wskazywanych przez analityków jest rosnący udział w azjatyckim e-commerce sprzedawców funkcjonujących w modelu Marketplace, czyli w oparciu o rozbudowane platformy sprzedażowe oferujące towary od różnych dostawców.
Raport podkreśla, że w 2018 r. Marketplace stanowił 47 proc. całkowitej sprzedaży online w regionie. To oznacza znaczący wzrost w skali dekady, bowiem w roku 2009 wspomniany model odpowiadał za 27 proc. handlu internetowego w Azji.
Alibaba i JD.com liderami
W raporcie opublikowano listę 100 największych sprzedawców online na obszarze Azji i Pacyfiku w 2018 r. Liderami zestawienia są platformy Alibaba oraz JD.com, które razem wypracowały sprzedaż o wartości przekraczającej 444,5 mld dol.
Na 1. miejscu listy znalazł się holding Alibaba, którego sprzedaż w ub.r. osiągnęła 243,519 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 25 proc. (196,926 mld w 2017 r.).
Na 2. pozycji jest platforma JD.com ze sprzedażą na poziomie 201,047 mld dol. i wzrostem w skali roku na poziomie 40 proc. Obaj liderzy zestawienia mają sporą przewagę nad pozostałymi graczami w regionie. Świadczy o tym fakt, że zamykający podium koncern Seven & I Holdings zanotował w 2018 r. sprzedaż o wartości 77,399 mld dol. ze stosunkowo niewielkim rocznym wzrostem (73,990 mld w 2017 r.).
W czołowej piątce sprzedawców internetowych w regionie azjatyckim znalazły się także Aeon Group (67,965 mld dol.) oraz założony przez Jeffa Bezosa amerykański koncern Amazon ze sprzedażą na poziomie 40,653 mld dol.
Poniżej pełna lista TOP 100 największych sprzedawców online w 2018 roku na obszarze Azji i Pacyfiku
Dołącz do dyskusji: W Azji 47 procent handlu w internecie w modelu Marketplace. Liderami Alibaba i JD.com