W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
Należąca do Ringier Axel Springer Polska platforma notuje znaczące wzrosty we wszystkich kategoriach produktowych powiązanych z pandemią koronawirusa. Aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po serwisie, na głównej stronie Skąpiec.pl powstały specjalne sekcje, w których znajdują się produkty z kategorii bezpośrednio związanych z trwającą kwarantanną, m.in. Walcz z wirusami, Domowy trening czy Praca z domu. Największą popularnością w marcu cieszył się również asortyment związany z ochroną zdrowia oraz produkty RTV/AGD wspomagające organizację pracy w warunkach domowych.
W marcu o 62 proc. wzrosło zainteresowanie użytkowników Skąpiec.pl kategorią „Laptopy", a o 160 proc. kategorią „Drukarki". Artykuły takie jak termometry lekarskie i środki dezynfekcji odnotowały rekordowe wzrosty wyszukiwań o odpowiednio 3 tys. i 13 tys. proc. Wzrosło też zapotrzebowanie na mniej oczywisty asortyment, taki jak wypiekacze do chleba (wzrost o 1,7 tys. proc.) czy maszynki do strzyżenia (wzrost o blisko 450 proc.). Co istotne, użytkownicy przejawiają realne intencje zakupowe, czego odzwierciedleniem jest wzrost konwersji w serwisie Skąpiec.pl.
- E-commerce to jedna z nielicznych branż rosnących w trakcie pandemii. Zwiększają się nie tylko obroty e-sklepów, ale także ich liczba. To powoduje, że użytkownikom jeszcze trudniej nawigować w morzu produktów. Chcemy im pomóc odnaleźć się w nowych realiach, poprzez dostarczanie najbardziej wiarygodnych a jednocześnie atrakcyjnych cenowo ofert - mówi Tomasz Świta, Business Owner Skąpiec.pl.
Skąpiec.pl, jako pierwsza porównywarka cen w Polsce, nawiązał też współpracę z InPost. Przy ofertach poszczególnych dostawców pojawiły się oznaczenia, które pozwalają na sprawne odnalezienie sklepów internetowych oferujących bezkontaktową dostawę do paczkomatów.
- Zależy nam, żeby nasz serwis pomagał w wyborze nie tylko najdogodniejszej oferty cenowej, ale również dostarczał przydatnych informacji dotyczących bezpieczeństwa zakupów – dodaje Tomasz Świta.
Serwis Skąpiec.pl, należący do Ringier Axel Springer Polska, to druga co do wielkości porównywarka cen w Polsce, którą miesięcznie odwiedza 3 mln użytkowników (Gemius/PBI, marzec 2020 r.). Serwis jest obecny na polskim rynku od ponad 16 lat. To również rzetelny i codziennie aktualizowany przegląd ofert. Skąpiec.pl to 6 milionów produktów, zintegrowanych z ponad 13 tysiącami e-sklepów. Od 2019 roku Skapiec.pl stanowi również część kompleksowego rozwiązania dla e-biznesu – Moneteasy. Rok od pojawienia się platformy na rynku, Moneteasy (www.moneteasy.pl) nawiązała partnerstwa z ponad 500 nowymi sklepami internetowymi i odnotowała 30-proc. wzrost przekierowań.