SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl

W grudniu ub.r. najwięcej krajowych odsłon mobilnych zanotowały Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RASP, portale WP.pl i Onet.pl oraz mobilna wersja komunikatora GG. Allegro.pl wyprzedziło pod tym względem Interię, a o2.pl - serwisy Gazeta.pl, Pudelek.pl, Fotka.pl i Fakt.pl.

Serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska (bez uwzględnienia stron Finansowysupermarket.pl, Domodi.pl, ABCzdrowie.pl i Testwiedzy.pl, nieobjętych pełnym oskryptowaniem) w grudniu ub.r. zanotowały 930,4 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 26,14 proc. ich wszystkich odsłon krajowych. Grupa GG miała 871,6 mln odsłon mobilnych, a Grupa Onet-RASP - 837,6 mln. Zajmująca kolejne miejsce Grupa Interia.pl (w jej statystykach nie ma danych stron Investroom.pl i Strefa.pl) osiągnęła ponad dwa razy mniej takich odsłon - 342,7 mln.

Grupie GG prawie cały ruch mobilny zapewnia komunikator GG, który w grudniu ub.r. zanotował 857,8 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to na stronach Grupy Allegro.pl takie odsłony stanowiły tylko 8,6 proc. całego ruchu.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych GRUDZIEŃ 2015

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Wirtualna Polska

930 431 729

26,14%

2

Grupa GG

871 617 003

77,23%

3

Grupa Onet - RASP

837 572 322

25,39%

4

Grupa Interia.pl

342 677 508

26,68%

5

Grupa Allegro

283 295 496

8,59%

6

Grupa Gazeta.pl

278 037 476

37,68%

7

Grupa Polska Press

95 668 538

31,10%

8

Grupa Fotka.pl

80 000 589

27,09%

9

ulub.pl

55 807 736

62,99%

10

Grupa TVN

54 568 252

29,30%

11

Grupa ZPR Media

38 742 805

38,36%

12

cda.pl

38 649 099

21,16%

13

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

14

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

15

Grupa Edipresse.pl

28 425 161

41,37%

16

Grupa Ceneo.pl

25 657 938

25,98%

17

Grupa Marquard Media

22 827 497

47,53%

18

wiocha.pl

20 373 440

32,26%

19

trojmiasto.pl

18 655 229

40,46%

20

Grupa wPolityce.pl

16 267 220

32,71%


Większość wydawców zanotowała w skali roku wzrosty krajowego ruchu mobilnego wynoszące od 50 do 100 proc. Grupa Wirtualna Polska zyskała 343,1 mln krajowych odsłon mobilnych (58,4 proc. w górę), Grupa Onet-RASP - 316,4 mln (60,7 proc.), Grupa Interia.pl - 178,6 mln (wzrost o 108,9 proc.), a Grupa Gazeta.pl - 102 mln (57,9 proc.).

Grupa Allegro-GG została rozdzielona z początkiem listopada, po sprzedaży komunikatora GG funduszowi Xevin Investments. W grudniu Grupa GG osiągnęła wzrost ruchu mobilnego w skali miesiąca i wyprzedziła pod tym względem Grupę Onet-RASP.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

grudzień 2015

grudzień 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

Grupa Wirtualna Polska

930 431 729

26,14%

587 345 848

14,36%

2

Grupa GG

871 617 003

77,23%

-

-

3

Grupa Onet - RASP

837 572 322

25,39%

521 131 761

17,08%

4

Grupa Interia.pl

342 677 508

26,68%

164 060 194

14,11%

5

Grupa Allegro

283 295 496

8,59%

-

-

6

Grupa Gazeta.pl

278 037 476

37,68%

176 045 389

24,69%

7

Grupa Polska Press

95 668 538

31,10%

53 934 695

17,84%

8

Grupa Fotka.pl

80 000 589

27,09%

74 560 021

23,68%

9

ulub.pl

55 807 736

62,99%

54 087 092

55,91%

10

Grupa TVN

54 568 252

29,30%

32 399 706

20,73%

11

Grupa ZPR Media

38 742 805

38,36%

21 992 946

22,66%

12

cda.pl

38 649 099

21,16%

15 965 869

12,35%

13

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

26 567 806

11,55%

14

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

32 845 882

23,57%

15

Grupa Edipresse.pl

28 425 161

41,37%

16 617 229

23,19%

16

Grupa Ceneo.pl

25 657 938

25,98%

17 136 228

17,63%

17

Grupa Marquard Media

22 827 497

47,53%

11 692 928

36,06%

18

wiocha.pl

20 373 440

32,26%

14 051 633

16,85%

19

trojmiasto.pl

18 655 229

40,46%

11 907 882

26,87%

20

Grupa wPolityce.pl

16 267 220

32,71%

-

-


Na Onet.pl wykonano w grudniu 626,8 mln krajowych odsłon mobilnych, na WP.pl - 478,1 mln, na Allegro.pl - 224,2 mln, a na Interia.pl - 178,6 mln.

Na Pudelek.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 47,9 proc. całego ruchu krajowego, na Bezuzyteczna.pl i Sport.pl - nieco ponad 40 proc., na Ulub.pl - 63 proc., a na Allegro.pl i NK.pl - tylko trochę powyżej 10 proc.

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych GRUDZIEŃ 2015

lp.

domena

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

626 836 953

25,49%

2

wp.pl

478 075 583

21,68%

3

allegro.pl

224 299 755

10,68%

4

interia.pl

178 631 792

22,32%

5

o2.pl

91 735 728

15,06%

6

gazeta.pl

87 200 341

28,20%

7

pudelek.pl

84 620 605

47,94%

8

fotka.pl

78 209 913

27,80%

9

fakt.pl

65 895 045

38,27%

10

ulub.pl

55 807 736

62,99%

11

kwejk.pl

50 608 750

26,88%

12

tvn24.pl

44 414 825

35,57%

13

otomoto.pl

42 366 129

19,66%

14

cda.pl

38 649 099

21,16%

15

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

16

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

17

nk.pl

29 533 445

10,82%

18

sport.pl

26 058 044

41,57%

19

pomponik.pl

24 466 402

31,96%

20

ceneo.pl

24 277 383

25,56%


W skali roku liczba krajowych odsłon mobilnych na Onet.pl zwiększyła się o 178,4 mln (czyli 39,8 proc.), a na WP.pl - o 160,7 mln (50,6 proc.). Allegro.pl zanotowało prawie trzykrotny wzrost (o 138,3 mln odsłon) i wyprzedziło Interię, która zyskała 71,1 mln odsłon (66,1 proc. w górę).

Tylko kilkuprocentowe wzrosty krajowego ruchu mobilnego osiągnęły Fotka.pl (o 6 mln odsłon, czyli 8,3 proc.), Ulub.pl (o 1,7 mln, 3,2 proc.) i Bezuzyteczna.pl (o 2,5 mln, 7,5 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

domena

grudzień 2015

grudzień 2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

onet.pl

626 836 953

25,49%

448 469 657

16,80%

2

wp.pl

478 075 583

21,68%

317 387 458

12,78%

3

allegro.pl

224 299 755

10,68%

86 028 975

3,45%

4

interia.pl

178 631 792

22,32%

107 548 374

13,78%

5

o2.pl

91 735 728

15,06%

62 238 404

9,80%

6

gazeta.pl

87 200 341

28,20%

70 921 007

20,61%

7

pudelek.pl

84 620 605

47,94%

69 669 763

35,08%

8

fotka.pl

78 209 913

27,80%

72 220 544

24,50%

9

fakt.pl

65 895 045

38,27%

26 717 224

23,40%

10

ulub.pl

55 807 736

62,99%

54 087 092

55,91%

11

kwejk.pl

50 608 750

26,88%

44 507 037

17,98%

12

tvn24.pl

44 414 825

35,57%

25 908 499

25,07%

13

otomoto.pl

42 366 129

19,66%

22 258 636

11,87%

14

cda.pl

38 649 099

21,16%

15 965 869

12,35%

15

filmweb.pl

36 521 644

17,64%

26 567 806

11,55%

16

bezuzyteczna.pl

35 310 560

43,43%

32 845 882

23,57%

17

nk.pl

29 533 445

10,82%

-

-

18

sport.pl

26 058 044

41,57%

18 558 431

32,68%

19

pomponik.pl

24 466 402

31,96%

16 527 256

31,50%

20

ceneo.pl

24 277 383

25,56%

16 599 011

17,56%

Dołącz do dyskusji: W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Co miesiąc te same "mondre" porównania. Jak można porównywać onet do microsoft, wikipiedi czy gry.pl? To tak jakby porównywać sprzedaż papieru toaletowego do sprzedaży gwoździ! Porównania jak za zamierzchłej komuny!
odpowiedź