W mediach Polacy najbardziej ufają Allegro.pl
W szerokiej branży medialnej największe zaufanie w Polsce ma Allegro.pl – wynika z badania European Trusted Brands firmy Reader's Digest. Natomiast wśród stacji telewizyjnych najbardziej ufamy TVN i Polsatowi.
Allegro.pl jako jedyna marka z szeroko rozumianej branży medialno-technologicznej, okazała się najlepsza w dwóch częściach badania Reader's Digest, które mierzyło zaufanie polskich konsumentów. Brand był zarówno najczęściej wymieniany jako najbardziej godny zaufania, dzięki czemu zdobył Złote Godło, jak i najwyżej oceniany pod czterema względami: jakości, wartości w stosunku do ceny, silnego wizerunku i zrozumienia potrzeb klienta, dzięki czemu otrzymał Kryształowe Godło. W ubiegłym roku Allegro.pl wygrało tylko w tej drugiej kategorii (więcej).
Z kolei wśród stacji telewizyjnych Złote Godło otrzymała TVN, a Kryształowe Godło – Polsat, podczas gdy w ubiegłym roku oba wyróżnienia przypadły temu pierwszemu kanałowi. Natomiast w kategorii sieci telefonii komórkowej Orange i Play zastąpiły ubiegłorocznych zwycięzców: Plusa i Erę.
Ponadto w badaniu Polacy wskazali marki o najlepszej reputacji pod względem ekologii. Zestawiając wszystkie wyniki najlepszy okazał się Osram, natomiast w poszczególnych kategoriach zwyciężyły PKN Orlen (Stacja benzynowa), LOT (Linie lotnicze) i McDonald’s (Sieć fast food), Cif (Środek czyszczący), Duracell (Baterie), Vizir (Proszek do prania), Amica (Urządzenie AGD), Energa (Dostawca energii elektrycznej), PKO BP (Bank), Tesco (Supermarket), Toyota (Samochód) i Castorama (Sklepy dla majsterkowiczów).
Kategoria | Złote Godło | Kryształowego Godło |
Stacja telewizyjna | TVN | Polsat |
Towarzystwo ubezpieczeniowe | PZU | Ergo Hestia |
Stacja benzynowa | PKN Orlen | Shell |
Biuro podróży | Orbis Travel | Triada |
Samochód | Opel | Volvo |
Urządzenie AGD | Bosch | Whirlpool |
Komputer osobisty | Toshiba | Dell |
Operator telefonii komórkowej | Orange | Play |
Aparat fotograficzny/kamera | Canon | Olympus |
Bank | PKO BP | Alior Bank |
Witaminy | Centrum | Rutinoscorbin |
Środek przeciwbólowy | Apap | Nurofen |
Lek na przeziębienie | Gripex | Fervex |
Proszek do prania | Vizir | Persil |
Zegarki i biżuteria | Casio | Apart |
Sprzęt RTV | Sony | Sony |
Fundusz inwestycyjny | ING TFI | ING TFI |
Producent żywności | Winiary | Sokołów |
Ciasta/desery | Dr. Oetker | E. Wedel |
Sok/woda mineralna | Żywiec Zdrój | Tymbark |
Suplement diety | Naturell | Naturell |
Produkt do higieny i pielęgnacji jamy ustnej | Blend-A-Med | Elmex |
Karma dla zwierząt | Pedigree | Chappi |
Supermarket | Tesco | Biedronka |
Preparat ziołowy/na witalność | Herbapol Lublin | Herbapol Lublin |
Olej jadalny/margaryna | Kujawski | Delma |
Karta płatnicza | Visa | Visa |
Telefon komórkowy | Nokia | Nokia |
Firma internetowa | Allegro.pl | Allegro.pl |
Kosmetyki zapachowe i kolorowe | Nivea | Adidas |
Kosmetyki do pielęgnacji włosów | Nivea | Avon |
Kosmetyki do pielęgnacji skóry | Nivea | Garnier |
Płatki śniadaniowe | Nestlé | Nestlé |
Natomiast w całościowym badaniu – obejmującym ogółem 16 krajów europejskich (oprócz Polski: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry i Wielka Brytania) – najlepsze wyniki osiągnęła Nivea, która wygrała w którejś kategorii we wszystkich państwach. Natomiast wśród banków, towarzystw ubezpieczeniowych, stacji benzynowych oraz biur podróży Europejczycy wskazywali częściej marki krajowe niż globalne.
W tegorocznej edycji European Trusted Brands wzięło udział 32 163 respondentów. Badanie realizowano metodą ankiety on-line i przy pomocy tradycyjnej poczty. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika „Reader’s Digest” w ten sposób żeby, ta próba odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
Dołącz do dyskusji: W mediach Polacy najbardziej ufają Allegro.pl
Nikt kto ma lub miał telefon w Play nie zagłosowałby na tego 'operatora' mając w pamięci bieganie z telefonem w poszukiwaniu sygnału Play albo non stop zrywające się łączenie z tzw. Play Online...