Waldemar Gasper nowym dyrektorem biura reklamy Telewizji Polskiej
Współtwórca TV Puls i Radia Plus Waldemar Gasper został powołany przez zarząd Telewizji Polskiej na stanowisko dyrektora biura reklamy TVP. Zastąpił Marcina Gudowicza, który odchodzi ze spółki.
Gasper w latach 90. był jednym z liderów środowiska konserwatywnych dziennikarzy (tzw. „pampersów”), pracujących w Telewizji Polskiej za prezesury Wiesława Walendziaka. Od 1994 roku odpowiadał w TVP1 za redakcje: kulturalną, społeczną i widowisk artystycznych, opracował nową formułę stacji- za jego czasów w Jedynce pojawiły się m.in. „WC Kwadrans” Wojciecha Cejrowskiego, „Swojskie klimaty” prowadzone przez Jana Pospieszalskiego i modlitwa „Anioł Pański”.
Przed wyborami parlamentarnymi w 1997 roku Gasper prowadził kampanię wyborczą AWS, a potem był doradcą premiera Jerzego Buzka ds. polityki kulturalnej i środków masowego przekazu.
W grudniu 1997 roku Waldemar Gasper został prezesem ds. programowych porozumienia rozgłośni Radia Plus i odpowiadał za rozbudowę sieci. Od kwietnia 1999 roku kierował Agencją Reklamową Plus. W 1997 roku został prezesem spółki Telewizja Familijna, która została stworzona przez spółki z udziałem Skarbu Państwa w ostatnim roku rządów AWS. Firma ta na bazie koncesji należącej do Zakonu Franciszkanów w 2001 roku uruchomiła naziemną stację TV Puls.
Od 2001 do 2013 roku Gasper zajmował się doradztwem w zakresie marketingu i reklamy oraz doradztwem strategicznym, realizował projekty dotyczące inwestycji kapitałowych i zarządzania. Współpracował z globalnymi firmami konsultingowymi oraz start-up’ami w obszarze marketingu. Doradzał m. in. w sektorze bankowym i telekomunikacyjnym
W tym okresie kierował również spółką 25 percent, która świadczyła usługi w zakresie optymalizacji kosztowej komunikacji telewizyjnej. W latach 2009-2010 we współpracy z Deloitte Business Consulting brał udział w opracowaniu nowych rozwiązań organizacyjnych oraz procesowych umożliwiających poprawę efektywnosci sprzedaży czasu reklamowego TVP. Od 2013 jest liderem projektu biznesowego z obszaru big data analytics.
- Bardzo się cieszę, że Waldemar Gasper przyjął moją propozycję i poprowadzi Biuro Reklamy telewizji publicznej. Jestem przekonany, że jego bogate doświadczenia zdobywane przez wiele lat na rynku mediów, marketingu i reklamy pozwolą zrealizować cele biznesowe i umocnić pozycję telewizji publicznej na rynku reklamy. Waldemar Gasper najlepiej poradzi sobie z dopasowaniem oferty reklamowej i produktowej Biura Reklamy TVP do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych, nowych technologii i kanałów dystrybucji treści – mówi Jacek Kurski, prezes TVP.
Dotychczasowy dyrektor biura reklamy TVP Marcin Gudowicz odchodzi z TVP za porozumieniem stron. Szefem biura został wiosną 2012 roku. Wcześniej związany był z Grupą Bauer Media, gdzie był dyrektorem biura reklamy i dyrektorem ds. negocjacji korporacyjnych, a także dyrektorem działu kluczowych klientów. Gudowicz w przeszłości pracował m.in. w Ringier Axel Springer na stanowisku key account manager oraz project leader, a także w firmie Media Express (obecnie ZPR Media) jako dyrektor sprzedaży agencyjnej.
- Zadaniem nowego dyrektora biura reklamy jest utrzymanie stabilności sprzedaży i polityki handlowej obowiązującej w tym roku. Dotychczasowe uzgodnienia handlowe i biznesowe z reklamodawcami i domami mediowymi będą respektowane - podkreśla Jacek Kurski.
- Poza kontynuacją bieżących procesów i projektów czekają nas nowe wyzwania. Chcemy wnikliwie przeanalizować potencjał handlowy poszczególnych obszarów działalności i oferty reklamowej. Będziemy wprowadzać nowe produkty i rozwiązania. Zamierzamy dopasować ofertę handlową do rynku nowych mediów, szczególnie w pozalinearnych kanałach dystrybucji i na urządzeniach przenośnych. Naszym celem jest wdrożenie zaplecza technologicznego do polepszenia procesów obsługi klienta i planowania kampanii reklamowych - zapowiada Waldemar Gasper.
Dołącz do dyskusji: Waldemar Gasper nowym dyrektorem biura reklamy Telewizji Polskiej
Taka jest filozofia agentury