Widzowie będą współtworzyć ramówkę nowego kanału filmowego
Kanał filmowy TNT na polskim rynku w sobotę przejdzie do historii. 23 października stację zastąpi Warner TV, dostępny od lat w wielu krajach świata. Część ramówki nowego filmowo-serialowego kanału mają współtworzyć widzowie, dzięki wybieraniu filmów, które chcą obejrzeć za pośrednictwem popularnego portalu.
Ramówka Warner TV będzie zawierać jedne z najczęściej nagradzanych i uznanych filmów oraz seriali telewizyjnych, w tym takie tytuły jak trylogia „Władca Pierścieni”, „Mroczny Rycerz” i wiele innych. Klasyczne produkcje, jak „Strażnik Teksasu”, „Domek na prerii” czy seria filmów „Rocky”, które do tej pory były emitowane przez TNT, również będą pojawiać się w Warner TV.
- Rebranding TNT w Warner TV daje nam szansę na dotarcie do szerszej publiki. Korzystamy z wyjątkowej tradycji Warner Bros, oferując polskim fanom ramówkę z uwielbianymi przez nich produkcjami. Autentycznie i kreatywnie opowiedziane historie są podstawą marki i gwarancją głębi filmów i seriali, które będą emitowane przez kanał. To one sprawią, że polscy odbiorcy będą mogli wybierać z bogatej oferty Warner TV - powiedziała Marion Rathmann, VP Entertainment Channels, Germany, Poland, Romania & UK, WarnerMedia.
Zobacz także: TNT od października w Polsce jako Warner TV
Widzowie będą współtworzyć ramówkę kanału
W ramach rebrandingu 22 października ruszają również „Bitwy filmowe”, gdzie co tydzień widzowie mogą głosować na 1 z 2 zaproponowanych przez stację filmów, które zostaną wyemitowane na antenie. Akcja odbywa się na stronie konkursowej filmweb.pl/WarnerTV i daje polskim widzom szansę na udział w tworzeniu ramówki kanału. Zwycięski film pojawi się na antenie w każdy piątkowy wieczór.
Stacja wraz z SW Research przeprowadziła badanie, które miało na celu sprawdzić nawyki polskich odbiorców. Na pytanie o powód, dla którego chcieliby ponownie obejrzeć dany tytuł, 40 proc. wskazywało na emocje, które film wywołał podczas pierwszego seansu. Dzięki rebrandingowi oraz możliwościom z nim związanym, Warner TV zapewni widzom okazję do powrotu do ulubionych filmów i emocji towarzyszących pierwszemu seansowi danej produkcji. Marka Warner TV jest już obecna we Francji, a od września również w regionie GAS. Rebranding, który ma miejsce w Polsce, równocześnie odbywa się w Rumunii.
W przyszłym roku finalizacja fuzji z Discovery
WarnerMedia podkreśla, że nowa nazwa stacji ma nawiązywać do wytwórni filmowej Warner Bros. W połowie przyszłego roku powinno dojść do finalizacji fuzji Warner Media z Discovery. Wówczas Warner TV, HBO, Cartoon Network, CNN, Discovery i TVN znajdą się w jednej grupie medialnej. W 2022 roku na polskim rynku ma też zadebiutować platforma streamingowa HBO Max.
Turner Network Television (TNT) w Stanach Zjednoczonych rozpoczął działalność w 1988 roku. W połowie lat 90 marka była znana w Polsce z powodu emisji w sieciach kablowych brytyjskiej wersji stacji Cartoon Network, która w godzinach wieczornych i nocnych emitowała blok TNT Classic Movies. Kiedy ruszył polski Cartoon Network, to początkowo współdzielił czas z kanałem Turner Classic Movies (TCM). Zmieniło się to w 2007 roku, kiedy w dobie cyfrowej telewizji zaczęły działać dwa całodobowe kanały. Dopiero w 2015 roku na naszym rynku rozpoczął nadawanie TNT, który zastąpił TCM. W Polsce stacja jest dostępna na platformach Canal+ i Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) i w sieciach kablowych, m.in. Vectra, Multimedia Polska, UPC Polska.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. średnia widownia minutowa TNT wynosiła 23 620 osób, co dało 0,36 proc. udziału w rynku oglądalności (0,04 proc. pkt proc. więcej niż w 2019 roku).
Dołącz do dyskusji: Widzowie będą współtworzyć ramówkę nowego kanału filmowego
TCM i TNT były kiedyś wieczorami po Cartoon Network.