Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty
W ub.r. cztery spółki tworzące grupę Weszło zanotowały łącznie wzrost przychodów o 4,1 proc. do 4,1 mln zł, a ich wynik netto zmalał z 35,5 tys. zł zysku do 49,9 tys. zł straty - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Do grupy Weszło należą przede wszystkim serwis Weszlo.com oraz uruchomione na początku 2018 roku radio internetowe Weszło FM. W 2018 roku ruszył też serwis eWeszło o e-sporcie, a na Weszlo.com pojawiła się sekcja o futbolu dziecięcym i młodzieżowym.
Stacja i serwisy zarabiają głównie z reklam i sponsoringu. Promują się tam przede wszystkim bukmacherzy, producenci sprzętu sportowego oraz firmy z innych branż zaangażowane w sponsoring sportu. Od paru lat realizuje program „Stan futbolu”, od jesieni 2018 roku emitowany także w TVP Sport.
Weszlo.com z większym spadkiem kosztów niż wpływów
Działalność grupy Weszło rozkłada się na kilka firm, z których zdecydowanie największa to Weszlo.com. Według sprawozdania złożonego do KRS w ub.r. jej przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 6,2 proc. - z 3,55 do 3,33 mln zł.
Wpływy firmy z usług marketingowych wzrosły z 2,58 do 2,87 mln zł, pojawiło się 195,8 tys. zł przychodów z usług doradczych, natomiast wpływy z usług określonych jako inne zmalały z 750,6 do 16,6 tys. zł.
Koszty operacyjne Weszlo.com zmniejszyły się w ub.r. o 10 proc. - z 3,65 do 3,28 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce (wzrosły z 2,25 do 2,29 mln zł) i wynagrodzenia (zwiększyły się z 697,2 do 904,5 tys. zł). Firma nie zatrudnia żadnych osób na etacie.
Jej wydatki na amortyzację zmalały ze 118,1 do 50 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - ze 120 do 19,5 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 460,6 do 19,6 tys. zł. Przełożyło się to na wzrost wyniki sprzedażowego z 99,8 tys. zł straty do 45,3 tys. zł zysku.
Natomiast inne wskaźniki rentowności spółki pogorszyły się, głównie z powodu spadku pozostałych wpływów operacyjnych z 268,4 tys. zł do 2 zł. Strata brutto wzrosła z 32,8 do 122,9 tys. zł, a strata netto - z 56 do 126,9 tys. zł.
Zobowiązania kredytowe Weszlo.com. zmalały w ub.r. z 400 do 150 tys. zł, w całości są do spłaty w perspektywie długoterminowej, czyli później niż w najbliższych roku. Zeszłoroczna strata spowodowała, że ujemny kapitał własny wynosił już 177,9 tys. zł, wobec 51 tys. zł rok wcześniej.
Mocno wzrosły wpływy WeszloTV i WeszloFM
Duże wzrosty przychodów osiągnęły dwie mniejsze spółki tworzące grupę Weszło. Wpływy WeszloTV poszły w górę ze 170 do 484,6 tys. zł, czyli o 185,1 proc.
Jednocześnie koszty operacyjne firmy zwiększyły się ze 101,5 do 335,8 tys. zł. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 8,4 do 192,3 tys. zł, a pozostałe koszty - z 73,3 do 115,6 tys. zł.
W efekcie spółka miała w ub.r. 134,5 tys. zł zysku netto, wobec 58,2 tys. zł rok wcześniej. Zobowiązania kredytowe WeszloTV zmalały w ciągu roku ze 199,9 do 179,9 tys. zł.
Z kolei WeszloFM osiągnęło wzrost przychodów z 216,5 do 288,8 tys. zł, a jej koszty operacyjne zwiększyły się ze 171,6 do 354,2 tys. zł. Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 37,4 do 271,4 tys. zł, a pozostałe koszty zmalały ze 119,5 do 71 tys. zł.
Wynik netto spółki poszedł w dół z 38,1 tys. zł zysku do 61,2 tys. zł straty.
Natomiast firma Weszlo Group prawie nie prowadzi działalności - z roku na rok jej wpływy sprzedażowe zmalały z 4,9 tys. zł do zera, koszty operacyjne - z 9,7 do 3,7 tys. zł, a wynik netto poszedł w górę z 4,9 tys. zł straty do 3,7 tys. zł zysku.
Większościowym udziałowcem wszystkich tych czterech spółek jest Krzysztof Stanowski, założyciel i szef grupy Weszło.
Stanowski wraz z grupą dziennikarzy Weszło w połowie 2018 roku uruchomił klub piłkarski KTS Weszło, który po pierwszym sezonie gry awansował z klasy B (to najniższy poziom rozgrywek) do klasy A, a w niej po rundzie jesiennej zajmował trzecie miejsce, pierwsze niedające awansu. Nie opublikowano jeszcze sprawozdania finansowego KTS Weszło za ub.r.
Restrukturyzacja w związku z epidemią, ruszył Kanał Sportowy
Z powodu epidemii koronawirusa w połowie marca zawieszono prawie wszystkie rozgrywki sportowe, a Euro 2020 i igrzyska olimpijskie przełożono na przyszły rok. Weszlo.com i Weszło FM tak jak inne media sportowe przez ostatnie dwa miesiące przede wszystkim informowały o przygotowaniach do wznowienia rozgrywek, a także zamieszczały różne rankingi oraz teksty i audycje wspomnieniowe.
W drugiej połowie marca Krzysztof Stanowski zapowiedział, że żaden z projektów grupy Weszło nie zostanie zamknięty, natomiast czeka ją restrukturyzacja. - Mamy 59 osób na liście płac, pewnie zejdziemy do 55 i odpowiedzialnie ograniczymy koszty. Niczego nie zamykamy - zaznaczył. Z firmą rozstali się m.in. Piotr Dobrowolski (wrócił do „Super Expressu”), Leszek Kaźmierczak (znany jako Eldo) i Bartłomiej Szczęśniak (youtuber znany jako Mietczyński).
Jednocześnie zamarła działalność uruchomionego w połowie ub.r. biura Weszło Travel organizującego wyjazdy na mecze za granicą. Za to Krzysztof Stanowski zaangażował się w tworzenie, wraz z Mateuszem Borkiem, Michałem Polem i Tomaszem Smokowskim, youtube’owego Kanału Sportowego, uruchomionego w marcu. 25 proc. udziałów Kanału Sportowego należy do WeszloTV, niektóre z jego programów są też emitowane w Weszło FM.
Dołącz do dyskusji: Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty