„Wiadomości” na początku ogląda 2 mln widzów, a w szczycie - 3,5 mln (analiza minuta po minucie)
Główny serwis informacyjny TVP1 - "Wiadomości" emitowany codziennie o 19.30 w pierwszej minucie nadawania ogląda średnio 2,04 mln widzów. Oglądalność dziennika w kolejnych minutach emisji jednak rośnie, dochodząc w szczycie do 3,52 mln osób.
Średnia oglądalność TVP1 w okresie od 5 września do 18 października 2016 roku w paśmie pokazywania „Wiadomości”, czyli od godz. 19.30 do 20.03 wyniosła 3,05 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
W pierwszej minucie emisji dziennik Jedynki gromadzi średnio 2,04 mln osób, minutę później jest to już 2,31 mln. Pomiędzy 19.41, a 19.42 oglądalność serwisu przekracza 3 mln widzów (3,01 mln).
Peak przypada na okres od 19.52 do 19.53 - wówczas „Wiadomości” gromadzą 3,52 mln widzów. Mniej więcej jest to ostatnia minuta, kiedy to dziennik pokazuje materiały reporterskie. W kolejnej części w serwisie transmitowany jest początek rozmowy z gościem dnia, która po zakończeniu „Wiadomości” jest potem kontynuowana w programie „Dziś wieczorem” na antenie TVP Info. Wówczas (tj. od 19.53 do 20.03) dziennik sukcesywnie traci widzów osiągając w ostatniej minusie widownię na poziomie 2,74 mln osób.
„Wiadomości” w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej straciły 520 tys. widzów. W okresie od 7 września do 20 października 2015 roku TVP1 w czasie emisji serwisu śledziło średnio 3,57 mln osób - są to dane dla godz. 19.30-19.57, gdyż do 4 września br. początek rozmowy z gościem „Dziś wieczorem” w „Wiadomościach” trwał około minuty.
O 680 tys. widzów spadła też oglądalność serwisu w peaku - rok temu w momencie najwyższej widowni (też godz. 19.52-19.53) „Wiadomości” śledziło 4,20 mln osób.
Pomimo systematycznej straty oglądalności dziennika, średnia widownia Jedynki podczas emisji tej rozmowy, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, w paśmie od godz. 19.57 do 20.03 wzrosła z 3,01 mln do 3,02 mln widzów (rok temu w tym czasie stacja pokazywała reklamy i początek serwisu sportowego).
W porównaniu z analogicznym okresem tuż przed wydłużeniem „Wiadomości”, widownia tego dziennika zwiększyła się o 630 tys. osób - w okresie od 23 lipca do 4 września br. serwis miał średnio 2,42 mln widzów. Z kolei widownia pasma TVP1 od 19.57 do 20.03 wzrosła o 770 tys. osób (z 2,25 mln). Warto jednak mieć na uwadze fakt, że porównujemy tutaj okres jesienny z wakacyjnym, w którym naturalnie telewizję ogląda mniej widzów.
Warto zauważyć, że TVP1 w ostatnich 30 minutach przed emisją swojego sztandarowego dziennika (od 19.00 do 19.30) - w okresie od 5 września do 18 października br. śledziło średnio 1,53 mln osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia ta zwiększyła się o 160 tys. osób (względem okresu od 23 lipca do 4 września br. wzrost ten wyniósł 140 tys. osób).
Jednak spadła widownia TVP1 po emisji „Wiadomości”. Analizując dane od godz. 20.00 do 20.30 stacja względem analogicznego okresu ub.r. straciła 330 tys. osób (z 2,19 mln do 1,86 mln). 160 tys. strata oglądalności w tym ujęciu nastąpiła też względem okresu od 23 lipca do 4 września br. (z 2,02 mln).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 średnia widownia TVP1 w pierwszej minucie emisji „Wiadomości” w jesiennej ramówce br. wynosi 407 tys. osób. Szczyt widowni - 835 tys. - też przypada na okres od 19.52 do 19.53.
W tym ujęciu między 19.30, a 20.03 TVP1 śledzi średnio 696 tys. widzów.
Powyższe dane zawierają wyniki oglądalności TVP1 z każdego dnia - zarówno dni powszednie, jak i weekendy (należy jednak pamiętać, że weekendowe wydania „Wiadomości” są o kilka minut krótsze, niż te pokazywane w dni powszednie).
Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” na początku ogląda 2 mln widzów, a w szczycie - 3,5 mln (analiza minuta po minucie)