SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej reklam piwa w telewizji i magazynach, Lech przed Tyskim i Żywcem

Producenci piwa w maju br. wydali na reklamy niemal 30 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyli inwestycje w telewizji, magazynach i na outdoorze, ograniczając je w radiu, gazetach i kinach. Najsilniej reklamowaną marką był Lech.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci piwa w maju br. cennikowo wydali na reklamy swoich produktów w mediach tradycyjnych (poza internetem) 93,2 mln zł. Było to 28,3 proc. więcej niż w maju ub.r.

Browary w skali roku zwiększyły wydatki na reklamy w telewizjach, magazynach i na outdoorze, a zredukowały je znacznie w radiu, gazetach i kinach. Telewizje na reklamach piwa zarobiły 34,9 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. - 77,5 mln zł. Wpływy magazynów z ich reklam wzrosły o 34,6 proc. do 1,3 mln zł, zaś firm outdoorowych - o 23,8 proc. do 12,8 mln zł.

Producenci piwa ograniczyli reklamy w stacjach radiowych praktycznie do zera. W maju br. wydali tu jedynie niespełna 5 tys. zł wobec ponad 710 tys. zł rok wcześniej. W promocję na łamach dzienników zainwestowali 294,9 tys. zł, czyli 47,2 proc. mniej niż rok temu, a w kinach 1,37 mln zł - 48,6 proc. mniej.

Cennikowe wydatki reklamowe producentów piwa

(dane Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

V 2014

V 2015

zmiana proc.

Telewizja

57 417 017 zł

77 463 960 zł

34,9

Radio

710 647 zł

4 896 zł

-99,3

Gazety

559 008 zł

294 930 zł

-47,2

Magazyny

979 870 zł

1 318 940 zł

34,6

Outdoor

10 306 065 zł

12 762 719 zł

23,8

Kina

2 668 671 zł

1 370 428 zł

-48,6

Razem

72 641 278 zł

93 215 873 zł

28,3


W maju br. najmocniej reklamowaną marką piwną był Lech (produkowany przez Kompanię Piwowarską). Budżet  tego brandu w tradycyjnych mediach kosztowała 12,9 mln zł – 19,1 proc. więcej niż rok temu.

W maju Kompania Piwowarska reklamowała m.in. dwa warianty smakowe Lech: Ice Diesel i Ice Shandy (więcej o ich kampanii), a także prowadziła kampanię Lech Premium pokazującą zagraniczne inspiracje od Leszka Chmielewskiego.

Drugą dość intensywnie wspieraną marką piwną było Tyskie, także należące do Kompanii Piwowarskiej. Media na jego promocji zarobiły 8,9 mln zł, o 9,6 proc. więcej niż rok wcześniej, przede wszystkim w związku z kampanią pod hasłem „Polski chmiel, polska dusza”.

Trzecim najsilniej reklamowanym piwem był Żywiec (produkowany przez Grupę Żywiec). Jego promocja w mediach pochłonęła nieco ponad 8 mln zł, czyli 30,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wiosną była kontynuowana kampania w stylu „Żywieckiej Kroniki Filmowej”.

Marki piwa z największymi cennikowymi wydatkami reklamowymi

(dane Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL

 

V 2014

V 2015

zmiana proc.

LECH

10 850 089 zł

12 926 051 zł

19,1

TYSKIE

8 104 389 zł

8 882 722 zł

9,6

ŻYWIEC

11 586 183 zł

8 017 198 zł

-30,8

WARKA

6 924 189 zł

6 788 727 zł

-2.0

DESPERADOS

B.D.

4 919 870 zł

B.D

REDD'S

4 588 380 zł

B.D.

B.D.

Razem

72 641 278 zł

93 215 873 zł

28,3

W gronie najmocniej promowanych w maju br. marek piwnych znalazły się też Warka i Desperados produkowane przez Grupę Żywiec. Desperados reklamowany był w kampanii pod hasłem „Wyłącz ciszę - odkręć schemat”, a Warka - poprzez działania reklamowe wariantu Radler.

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam piwa w telewizji i magazynach, Lech przed Tyskim i Żywcem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leszek
Polacy poznali się na wartości PO,poznają się również na wartości reklamowanych piw.Odsyłam do Google i poczytania czym nas poją,te markowe- niby- browary.Tylko piwa regionalne dają szansę na odtworzenie jakości i smaku polskiego piwa.
0 0
odpowiedź
User
Adam
Kampania Polski chmiel, polska dusza, zapewne opierając się na pochodzeniu i patriotyzmie liczy na większą sprzedaż, szkoda tylko, że z Polską ma sam produkt mało wspólnego. Napój - nie piwo, które w swoim składzie chmielu nawet nie podaje, bo go pewnie tam nie ma , tym bardziej z Polski.


Polacy poznali się na wartości PO,poznają się również na wartości reklamowanych piw.Odsyłam do Google i poczytania czym nas poją,te markowe- niby- browary.Tylko piwa regionalne dają szansę na odtworzenie jakości i smaku polskiego piwa.
0 0
odpowiedź