Więcej reklam piwa w telewizji i magazynach, Lech przed Tyskim i Żywcem
Producenci piwa w maju br. wydali na reklamy niemal 30 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyli inwestycje w telewizji, magazynach i na outdoorze, ograniczając je w radiu, gazetach i kinach. Najsilniej reklamowaną marką był Lech.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci piwa w maju br. cennikowo wydali na reklamy swoich produktów w mediach tradycyjnych (poza internetem) 93,2 mln zł. Było to 28,3 proc. więcej niż w maju ub.r.
Browary w skali roku zwiększyły wydatki na reklamy w telewizjach, magazynach i na outdoorze, a zredukowały je znacznie w radiu, gazetach i kinach. Telewizje na reklamach piwa zarobiły 34,9 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. - 77,5 mln zł. Wpływy magazynów z ich reklam wzrosły o 34,6 proc. do 1,3 mln zł, zaś firm outdoorowych - o 23,8 proc. do 12,8 mln zł.
Producenci piwa ograniczyli reklamy w stacjach radiowych praktycznie do zera. W maju br. wydali tu jedynie niespełna 5 tys. zł wobec ponad 710 tys. zł rok wcześniej. W promocję na łamach dzienników zainwestowali 294,9 tys. zł, czyli 47,2 proc. mniej niż rok temu, a w kinach 1,37 mln zł - 48,6 proc. mniej.
Cennikowe wydatki reklamowe producentów piwa |
|||
(dane Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
|
V 2014 |
V 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
57 417 017 zł |
77 463 960 zł |
34,9 |
Radio |
710 647 zł |
4 896 zł |
-99,3 |
Gazety |
559 008 zł |
294 930 zł |
-47,2 |
Magazyny |
979 870 zł |
1 318 940 zł |
34,6 |
Outdoor |
10 306 065 zł |
12 762 719 zł |
23,8 |
Kina |
2 668 671 zł |
1 370 428 zł |
-48,6 |
Razem |
72 641 278 zł |
93 215 873 zł |
28,3 |
W maju br. najmocniej reklamowaną marką piwną był Lech (produkowany przez Kompanię Piwowarską). Budżet tego brandu w tradycyjnych mediach kosztowała 12,9 mln zł – 19,1 proc. więcej niż rok temu.
W maju Kompania Piwowarska reklamowała m.in. dwa warianty smakowe Lech: Ice Diesel i Ice Shandy (więcej o ich kampanii), a także prowadziła kampanię Lech Premium pokazującą zagraniczne inspiracje od Leszka Chmielewskiego.
Drugą dość intensywnie wspieraną marką piwną było Tyskie, także należące do Kompanii Piwowarskiej. Media na jego promocji zarobiły 8,9 mln zł, o 9,6 proc. więcej niż rok wcześniej, przede wszystkim w związku z kampanią pod hasłem „Polski chmiel, polska dusza”.
Trzecim najsilniej reklamowanym piwem był Żywiec (produkowany przez Grupę Żywiec). Jego promocja w mediach pochłonęła nieco ponad 8 mln zł, czyli 30,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wiosną była kontynuowana kampania w stylu „Żywieckiej Kroniki Filmowej”.
Marki piwa z największymi cennikowymi wydatkami reklamowymi |
|||
(dane Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
|
V 2014 |
V 2015 |
zmiana proc. |
LECH |
10 850 089 zł |
12 926 051 zł |
19,1 |
TYSKIE |
8 104 389 zł |
8 882 722 zł |
9,6 |
ŻYWIEC |
11 586 183 zł |
8 017 198 zł |
-30,8 |
WARKA |
6 924 189 zł |
6 788 727 zł |
-2.0 |
DESPERADOS |
B.D. |
4 919 870 zł |
B.D |
REDD'S |
4 588 380 zł |
B.D. |
B.D. |
Razem |
72 641 278 zł |
93 215 873 zł |
28,3 |
W gronie najmocniej promowanych w maju br. marek piwnych znalazły się też Warka i Desperados produkowane przez Grupę Żywiec. Desperados reklamowany był w kampanii pod hasłem „Wyłącz ciszę - odkręć schemat”, a Warka - poprzez działania reklamowe wariantu Radler.
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam piwa w telewizji i magazynach, Lech przed Tyskim i Żywcem