Większość dzienników z najniższą sprzedażą w historii, tylko „Gazeta Polska Codziennie” w górę
W I-III kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 285 149 egz., czyli o 7,94 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 143 302 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 9,66 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,05 proc. do 139 292 egz. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, przewaga „GW” nad „SE” w ujęciu I-III kwartał zmalała do 4 010 egz. w br. - najniższego poziomu w historii.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,49 proc. Dziennik ten w I-III kwartale br. sprzedawał się w liczbie 54 753 egz.
Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 43 185 egz., po spadku o 3,89 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 7,51 proc. i wyniosła 20 163 egz.
Warto dodać, że wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników w I-III kwartale.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Większość dzienników z najniższą sprzedażą w historii, tylko „Gazeta Polska Codziennie” w górę