SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wieloczynnikowe DCO (Dynamic Creative Optimization) jako sposób marki Lipton na wzmocnienie zaangażowania i zachęcenie do udziału w promocji. Case Study

Wakacje dawno już za nami, ale z myślą o kolejnym lecie, przyglądamy się aktywnościom marketingowym marek o wysokiej sezonowości sprzedaży. Lato to okres wzmożonej konsumpcji zimnych napojów, ale też konieczność rywalizacji o klienta w bardzo konkurencyjnej kategorii. Marka Lipton Ice Tea zdecydowała się na wzbogacenie komunikacji promocyjnej rozwiązaniami, które pozwoliły na sprofilowanie przekazu pod względem połączonych zmiennych: geograficznego położenia użytkownika oraz warunków pogodowych.

Założenia kampanii

Kampania realizowana przez Hybrid dla marki Lipton Ice Tea miała na celu promocję ogólnopolskiego konkursu konsumenckiego opartego na mechanizmie zakupowym. Zadanie konkursowe polegało na przesłaniu wiadomości głosowej, w której konsument opowiada o jego letniej bolączce. Komunikacja we współpracy z Hybrid miała dodatkowo w żartobliwy sposób zwrócić uwagę na uciążliwości związane z pogodą i tym samym zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachęcić ich do wypełnienia zadania konkursowego. Grupę docelową stanowiły osoby młode i mobilne, spędzające wakacje w różnych zakątkach Polski. Kampania wspierająca konkurs trwała od 7 lipca do 31 sierpnia.

Pomysł

Przygotowanych zostało osiem wariantów kreacji. W zależności od tego, gdzie znajdował się użytkownik i jaka była na danym obszarze temperatura powietrza, wyświetlany był odpowiedni baner z pytaniem dopasowanym do okoliczności. Terytorium Polski podzielone zostało na 4 strefy. Różne pytania widziały osoby przebywające w mieście, na wsi, nad morzem lub w górach. Ponadto inny wariant wyświetlany był w porach, w których temperatura powietrza przekraczała 25 stopni Celsjusza, a inny, gdy spadała poniżej 25 stopni. Informacje o temperaturze pobierane były w czasie rzeczywistym z systemu monitorującego warunki pogodowe. Dzięki takiemu połączeniu technologii użytkownik widział zachętę do udziału w konkursie dopasowaną do okoliczności, w których się znajdował.


Efekty kampanii

Dzięki niestandardowemu połączeniu narzędzi opartych na triggerach [wyzwalaczach] i geolokalizacji, marka mogła z dużą precyzją bezpośrednio zwrócić się do zainteresowanych promocją i tym samym wywołać wrażenie “ta marka mnie rozumie”.

Wyniki kampanii zdecydowanie przekroczyły planowane wartości. Wskaźniki CTR kształtowały się na poziomach od 1 do 1,8%. “Dodatkowo, dzięki analityce mogliśmy prześledzić tendencje użytkowników w zakresie zainteresowania promocją w zależności od zmiennych czynników zewnętrznych. Dzięki temu marka może wyciągnąć wnioski służące optymalizacji przyszłych kampanii.” - podkreślił Adam Iwiński, CEO Hybrid Europe.


Strategię przygotowała agencja Zenith, za realizację była odpowiedzialna firma Hybrid.

Dołącz do dyskusji: Wieloczynnikowe DCO (Dynamic Creative Optimization) jako sposób marki Lipton na wzmocnienie zaangażowania i zachęcenie do udziału w promocji. Case Study

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl