TVN wiosną postawi na nowości i nowe twarze. „Eksperymentujemy i nie osiadamy na laurach”
W wiosennej ramówce TVN pojawią się cztery nowości programowe, a niektóre pozycje czeka spore odświeżenie. Wśród nowych twarzy stacji znajdą się: Julia Wieniawa, Michał “Rozkoszny” Korkosz, Malwina Wędzikowska i Jan Pirowski. - Telewizja nadal ma wiele do zaoferowania i potrafi być wiarygodna oraz prestiżowa - przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektorka TVN.
- Zawsze staramy się podążać za naszym widzem, a on dziś potrzebuje emocji, inspiracji i przede wszystkim autentyzmu. TVN zawsze była odważną stacją i dlatego nadal szukamy nowych programów, eksperymentujemy i nie osiadamy na laurach. Jesteśmy trochę takim niespokojnym duchem myślę, że widzowie nas za to cenią, a my widzimy to w wynikach oglądalności - opowiada Lidia Kazen.
Polsat, który ramówkę zaprezentował już 1 lutego br., nie zaplanował wiosną rozrywkowych nowości. Lokomotywami stacji mają być wracający po przerwie „Taniec z Gwiazdami” czy edycja specjalna „Twoja twarz brzmi znajomo”. Inaczej będzie w TVN.
- W tym sezonie postawiliśmy na nowości, które spełniają powyższe kryteria: "The Traitors. Zdrajcy", który wywołuje niezwykłe emocje, "Czas na Show. Drag Me Out", z kolei pokazuje autentyczność i prowokuje do refleksji, a "Pokonaj mnie, jeśli potrafisz", zainspiruje i zaskoczy wymienia dyrektor TVN.
“The Traitors” pierwszą nowością wiosennej ramówki
Już w tę środę w ramówce zadebiutuje program „The Traitors. Zdrajcy”, oparty na belgijskim formacie. - To światowy hit, który teraz zawita do naszej ramówki - mówi Lidia Kazen.
Formuła reality-show inspirowana jest popularną grą Mafia, w której uczestnicy zostają podzieleni na „lojalnych" i „zdrajców”. Ich misją jest ukończenie serii wyzwań, a tym samym zdobycie nagrody pieniężnej. Zadaniem tytułowych zdrajców będzie wyeliminowanie „lojalnych”. Natomiast Ci zrobią wszystko, żeby jako pierwsi zdemaskować swoich przeciwników, a przede wszystkim - ochronić siebie. Od tej pory, każdy zawodnik obiera własną strategię gry.
Program prowadzi Malwina Wędzikowska. Zdjęcia były realizowane w Belgii, za produkcję odpowiada Jake Vision. Emisja w TVN w środy o 21.35.
Druga z nowości to program „Czas na Show. Drag Me Out”. W show wystąpi sześciu znanych panów, którzy wraz z performerkami drag tworzyć będą transformacje sceniczne. Produkcję poprowadzi piosenkarka Mery Spolsky. Występy uczestników będzie oceniać trzyosobowe jury: aktor Andrzej Seweryn, piosenkarz Michał Szpak i aktorka Anna Mucha.
- Kultura drag to niezwykłe zjawisko, które wychodzi poza utarte ramy. Jest to świat pełen kolorów, ekstrawagancji i artystycznej wolności, który może być ogromnym zaskoczeniem dla publiczności telewizyjnej oraz spełnieniem dla widowni online. Na drodze do poznania tej kultury często stoi lęk przed nieznanym i zderzenie z własnymi wyobrażeniami. Na to właśnie liczymy jednocześnie starając się odczarować tę jedynie zauważaną kontrowersyjną stronę. Warto pamiętać, że towarzyszy jej również ciekawość i chęć przekonania się na własnej skórze, kim tak naprawdę są “drag queens” - mówi Lidia Kazen.
Lidia Kazen: “Drag Me Out” milowym krokiem w polskiej przestrzeni medialnej
Dyrektorka TVN zwraca uwagę, że „wielu nadawców może obawiać się takiego nieoczywistego i trudnego formatu jak kultura drag”. - Jednak długo pracowaliśmy nad tym projektem, popełniając pewnie parę błędów po drodze. W rezultacie jednak uważam, że ten format i temat są kolejnym milowym krokiem w polskiej przestrzeni medialnej. To właśnie o tym będzie się mówić - mówi Kazen.
“Czas na Show. Drag me Out” produkuje Endemol Shine Polska. Format będzie emitowany we wtorki o 21.35 począwszy od 5 marca br. W kwietniu br. jego miejsce w ramówce zajmie nowy program „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”, w którym Małgorzata Rozenek-Majdan podejmuje wyzwania rzucane jej przez osoby ze świata sportu, filmu czy dziennikarstwa.
- Zarówno Małgosia jak i jej konkurenci muszą sprawdzić się w wybranej dyscyplinie. Co ważne, ma być ona odległa od wykonywanego przez nich zawodu czy rodzaju uprawianego sportu. Oboje mają tylko cztery tygodnie na przygotowanie się do ekstremalnego i zupełnie nowego dla siebie zadania. Wspierają ich w tym eksperci - psycholog sportowy oraz wykwalifikowani trenerzy - czytamy w opisie.
Cykl składać się będzie z sześciu odcinków. Za produkcję odpowiada Qźnia Team TV Production. Reality-show oparty jest na oryginalnym formacie VRT, dystrybuowanym przez Primitives.
- Oczywiście wiemy, że widzowie mają swoje ulubione programy, ale i tutaj wprowadzamy nowe elementy, aby ich zaskoczyć. Program "Mam talent!" powraca z nowymi prowadzącymi i jurorami, a "MasteChef" tym razem w edycji z udziałem nastolatków. Kontynuujemy „Niezwykłe Stany Prokopa" tu z kolei z większym rozmachem produkcyjnym - mówi Lidia Kazen.
Julia Wieniawa, “Rozkoszny”, Malwina Wędzikowska i Jan Pirowski nowymi twarzami TVN
„Masterchef Nastolatki” to nowa odsłona „Masterchefa”, tym razem z udziałem nastoletnich uczestników. Obok Doroty Szelągowskiej, Michela Morana i Tomasza Jakubiaka w programie w roli prowadzącego zadebiutuje influencer kulinarny Michał „Rozkoszny” Korkosz. W pierwszych dwóch odcinkach jury spośród kilkudziesięciu chętnych wybierze najlepszą czternastkę, która będzie miała możliwość dalej walczyć o tytuł pierwszego MasterChefa wśród nastolatków.
Za produkcją wykonawczą “MasterChefa Nastolatki" odpowiada Endemol Shine Polska. Emisja w niedziele o 20.00.
„Mam talent!” w nowej scenografii i oprawie będzie najważniejszą kontynuacją wiosny. Format powraca na antenę po półtorarocznej przerwie. - Ten program od lat przyciąga miliony widzów swoją magią i niepowtarzalnym klimatem. Po półtorarocznej przerwie wraca z nowymi jurorami i prowadzącymi, co dodaje mu świeżości i oczekiwania są ogromne. Uczestnicy mieli czas dojrzeć artystycznie, a casting przyniósł wiele utalentowanych osób - mówi dyrektorka TVN.
Nowymi prowadzącymi “Mam talent!” będą Agnieszka Woźniak-Starak i Jan Pirowski. W programie będą nowi jurorzy: Marcin Prokop (dotąd prowadzący talent-show) oraz aktorka Julia Wieniawa. W jury pozostaje Agnieszka Chylińska. Producentem jest FremantleMedia Polska. Emisja w soboty o godz. 20.00.
- Zaprosiliśmy do współpracy Julię Wieniawę, Michała Korkosza (Rozkoszny), Malwinę Wędzikowską, Janka Pirowskiego, by szukać synergii ze światem online. Tworzymy połączenia pomiędzy telewizją a mediami społecznościowymi. Ich obecność na naszej antenie przyczynia się do tworzenia treści, które budzą emocje i angażują odbiorców, a ci dzięki temu stykają się z naszym kontentem na wszystkich platformach.
W niedziele o 11.30 emitowany będzie czwarty sezon “Niezwykłych stanów Prokopa”, w którym znajdzie się zapis Michała Prokopa z podróży po USA. Dziennikarz w tym cyklu jest prowadzącym, reżyserem, scenarzystą i producentem.
“Odwilż” z HBO Max i “Skazana 3” w TVN
Na antenie TVN wiosną znajdzie się też pierwszy sezon serialu HBO „Odwilż”, który będzie emitowany w poniedziałki o 21.35. To kolejna produkcja HBO trafiająca do ramówki naziemnej stacji. Główną rolę w produkcji zagrała Katarzyna Wajda (w tym roku HBO Max ma pokazać drugi sezon).
- Ten kierunek się sprawdził i będziemy go kontynuować, zawdzięczamy to byciu częścią Warner Bros. Seriale takie jak "Czarnobyl", "Sukcesja", "Wielkie kłamstewka" czy „Detektyw" dobyły ogromną popularność i uznanie zarówno wśród krytyków, jak i widzów. Oczywiście premiery takich produkcji należą do platform streamingowych, ale okazuje się, że nasza widownia również chętnie sięga po początkowe sezony najlepszych produkcji od HBO Max - mówi Lidia Kazen.
W drugiej połowie sezon TVN pokaże trzeci sezon serialu kryminalnego „Skazana”, który jesienią ub.r. miał premierę w Playerze.
W nowej ramówce widzowie obejrzą ponadto takie produkcje jak „Detektywi” (emisja pięć razy w tygodniu w dni powszednie o 18.00) i „Ukryta prawda”. Będą też nowe sezony „Kuchennych rewolucji” czy „Kuby Wojewódzkiego”. Niezmiennie obejrzymy “Fakty”, "Uwagę!", “Superwizjera” czy 'Dzień dobry TVN".
- Wiosna w TVN ma być różnorodna gatunkowo i innowacyjna. Jak zawsze wsłuchujemy się w trendy i szukamy nowych kierunków. TVN to niezmiennie nowoczesne medium, które doskonale łączy telewizję linearną z platformami online i mediami społecznościowymi. - podsumowuje Lidia Kazen.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2023 roku wyniósł 6,82 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN wiosną postawi na nowości i nowe twarze. „Eksperymentujemy i nie osiadamy na laurach”