Wirtualna Polska już z nowym logo i stroną główną
W poniedziałek portal WP.pl ruszył w zupełnie nowej odsłonie: zmieniły się jego logo i strona główna, natomiast w najbliższych miesiącach zmiany obejmą jego sekcje tematyczne.
Nowe logo Wirtualnej Polski (zarówno portalu WP.pl, jak też Grupy Wirtualna Polska, do której należą wszystkie strony dawnej Wirtualnej Polski i Grupy o2) ma formę czerwonego skrótu WP i umieszczonej pod nim pełnej nazwy portalu.
- Przede wszystkim zależało nam na całkowitej zmianie myślenia o WP. I to wszystkich osób - naszych użytkowników, tych, którzy z WP już nie korzystają oraz tych, którzy nie zamierzali dotąd z niej korzystać. Chcemy, by Wirtualna Polska stała się synonimem nowoczesnej Polski cyfrowej, nowoczesnego świata. By niosła za sobą pozytywne skojarzenia: „to nasza, polska, innowacyjna, odważna marka” - tłumaczyła portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. marketingu, komunikacji i PR.
Logo, zaprojektowane przez agencję BNA, będzie funkcjonować w różnych wariantach (na wzór doodle od Google), na oznaczenie różnych sekcji i aplikacji WP.pl oraz działów Grupy WP (przeczytaj więcej na ten temat).
Z kolei nowa strona główna WP.pl jest zdominowana przez graficzne moduły, charakterystyczne „kafelki”, odsyłające do tekstów oraz materiałów wideo i zdjęciowych. Strona jest podzielona na takie obszary tematyczne jak Wiadomości, Sport, Finanse, Styl Życia & Gwiazdy, Film & Wideo, Zakupy z WP, Moto & Tech, Kobieta & Zdrowie oraz Ciekawostki.
Układ strony jest trójkolumnowy: główna, środkowa kolumna zawiera właściwe materiały, ta węższa po prawej stronie (z perspektywy użytkownika) - najważniejsze wiadomości i zapowiedzi ogólnotematyczne, sportowe i finansowe oraz prognozę pogody, natomiast ta najwęższa po lewej stronie - „kafelki” z najpopularniejszymi informacjami z poszczególnych sekcji tematycznych.
- Z całych sił pracowaliśmy nad tym, by oderwać się od myślenia o stronie głównej przez pryzmat linków, czyli od schematu mającego już ponad 15 lat. Udało nam się stworzyć stronę, która ma trzy cechy charakterystyczne Jest szybka i newsowa, opiniotwórczo-magazynowa i, gdy trzeba, jest jak telewizja - mówiąca żywym, efektowym montażem obrazu - skomentował Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. strategii. - Złamaliśmy niektóre stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować nasze treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Wyraźnie, z rozmachem, z nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami. Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i będą czuli, że są w centrum wydarzeń - dodaje Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Grupie WP.
Nową odsłonę Wirtualnej Polski wspiera kampania reklamowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (przeczytaj więcej i obejrzyj spoty).
Jak oceniacie nową wersję WP.pl? Zachęcamy do wyrażania opinii w komentarzach.
W maju br. WP.pl odwiedziło 11,52 mln internautów (real users), którzy wykonali 1,93 mld odsłon, a każdy spędził w nim średnio 5 godzin i 28:32 minuty, natomiast sama strona główna portalu miała 8,75 mln użytkowników, 668 mln odsłon oraz godzinę i 31:15 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska już z nowym logo i stroną główną