SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska ogłasza swój kodeks reklamowy

Wirtualna Polska przyjęła własny kodeks odpowiedzialnej reklamy zakładający m.in. jasne oznaczanie reklam i usuwanie przekazów wprowadzających użytkowników w błąd. Nad przestrzeganiem wytycznych czuwać będzie wewnętrzny komitet ds. weryfikacji reklam.

Joanna Pawlak, prezes Wirtualnej Polski MediaJoanna Pawlak, prezes Wirtualnej Polski Media

Ogłoszony przez Wirtualną Polskę kodeks odpowiedzialnej reklamy zawiera 14 głównych zasad działalności wydawcy w tym zakresie. Chodzi m.in. o jasne oznaczanie reklam, jawność reklam politycznych oraz usuwanie reklam wprowadzających użytkownika w błąd.

W kodeksie zapisano m.in., że reklamy polityczne muszą być wyraźnie oznaczane, a źródło ich finansowania i tożsamość organizacji lub osób odpowiedzialnych za kampanię, muszą być jawne. Redaktor naczelny WP ma prawo do żądania wstrzymania kampanii reklamowej, która nie jest zgodna z wartościami redakcji lub narusza etyczne standardy wydawcy. Ponadto firma chce uczyć użytkowników rozpoznawania reklam zawierających fałszywe informacje czy technik manipulacji, a także promować wśród nich kulturę szacunku w przestrzeni online.

- Jako największy wydawca internetowy w Polsce, jesteśmy przekonani, że reklama powinna przynosić korzyści wszystkim zainteresowanym stronom: użytkownikom, reklamodawcom oraz samym wydawcom. Głęboko wierzymy, że opracowanie standardów etycznych reklam, emitowanych na naszych powierzchniach, pomoże nam w budowaniu trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi, a także pozytywnie wpłynie na odbiór naszych treści przez użytkowników - mówi Joanna Pawlak, prezes Wirtualnej Polski Media.

Nad zgodnością działań ze wszystkimi zasadami zawartymi w kodeksie będzie czuwał wewnętrzny komitet ds. weryfikacji reklam. W jego skład wchodzą: redaktor naczelny, dyrektor biura prawnego, dyrektor biura reklamy oraz redaktor ds. etyki i standardów. Komitet będzie analizował wszystkie zgłoszenia reklam budzących wątpliwości i decydował o ich publikacji lub jej odmowie.

- Dzięki takim działaniom, jak jakościowe dziennikarstwo, na które postawiliśmy w ostatnich latach, wdrożony wcześniej Kodeks Etyki Dziennikarskiej czy ogłoszony właśnie Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy, Wirtualna Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników i klientów i jest dziś na polskim rynku medialnym liderem w obszarze wiarygodności i jakości treści - podkreśla Joanna Pawlak.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe całego holdingu Wirtualna Polska, do którego oprócz Wirtualnej Polski Media należy grupa spółek e-commerce’owych, zwiększyły się rok do roku o 35 proc. do 359,56 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł z 93 do 100,18 mln zł, natomiast zysk operacyjny spadł z 64,54 do 58,63 mln zł, a zysk netto - z 47,58 do 33,59 mln zł, na co wpłynął duży wzrost kosztów amortyzacji i obsługi zadłużenia.

W lipcu br. serwisy internetowe i aplikacje mobilne holdingu Wirtualna Polska zanotowały łącznie 21,81 mln użytkowników oraz 2 godziny, 11 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania przez każdego (dane z badania Mediapanel).

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ogłasza swój kodeks reklamowy

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tylko pytam
A Krzysztof Suwart już został zupełnie zamieciony pod dywan?
odpowiedź
User
Koe
Może na początek rezygnacja z reklam pseudomedykamentów???? 🤪🤪
odpowiedź
User
Prof
Czyli WP wprowadziła zmiany które i tak obowiązują w prawie, czy to prasowym czy wymaganym przez UOKiK oznaczaniu reklam.
odpowiedź