Wirtualna Polska ogłasza swój kodeks reklamowy
Wirtualna Polska przyjęła własny kodeks odpowiedzialnej reklamy zakładający m.in. jasne oznaczanie reklam i usuwanie przekazów wprowadzających użytkowników w błąd. Nad przestrzeganiem wytycznych czuwać będzie wewnętrzny komitet ds. weryfikacji reklam.
Ogłoszony przez Wirtualną Polskę kodeks odpowiedzialnej reklamy zawiera 14 głównych zasad działalności wydawcy w tym zakresie. Chodzi m.in. o jasne oznaczanie reklam, jawność reklam politycznych oraz usuwanie reklam wprowadzających użytkownika w błąd.
W kodeksie zapisano m.in., że reklamy polityczne muszą być wyraźnie oznaczane, a źródło ich finansowania i tożsamość organizacji lub osób odpowiedzialnych za kampanię, muszą być jawne. Redaktor naczelny WP ma prawo do żądania wstrzymania kampanii reklamowej, która nie jest zgodna z wartościami redakcji lub narusza etyczne standardy wydawcy. Ponadto firma chce uczyć użytkowników rozpoznawania reklam zawierających fałszywe informacje czy technik manipulacji, a także promować wśród nich kulturę szacunku w przestrzeni online.
- Jako największy wydawca internetowy w Polsce, jesteśmy przekonani, że reklama powinna przynosić korzyści wszystkim zainteresowanym stronom: użytkownikom, reklamodawcom oraz samym wydawcom. Głęboko wierzymy, że opracowanie standardów etycznych reklam, emitowanych na naszych powierzchniach, pomoże nam w budowaniu trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi, a także pozytywnie wpłynie na odbiór naszych treści przez użytkowników - mówi Joanna Pawlak, prezes Wirtualnej Polski Media.
Nad zgodnością działań ze wszystkimi zasadami zawartymi w kodeksie będzie czuwał wewnętrzny komitet ds. weryfikacji reklam. W jego skład wchodzą: redaktor naczelny, dyrektor biura prawnego, dyrektor biura reklamy oraz redaktor ds. etyki i standardów. Komitet będzie analizował wszystkie zgłoszenia reklam budzących wątpliwości i decydował o ich publikacji lub jej odmowie.
- Dzięki takim działaniom, jak jakościowe dziennikarstwo, na które postawiliśmy w ostatnich latach, wdrożony wcześniej Kodeks Etyki Dziennikarskiej czy ogłoszony właśnie Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy, Wirtualna Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników i klientów i jest dziś na polskim rynku medialnym liderem w obszarze wiarygodności i jakości treści - podkreśla Joanna Pawlak.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe całego holdingu Wirtualna Polska, do którego oprócz Wirtualnej Polski Media należy grupa spółek e-commerce’owych, zwiększyły się rok do roku o 35 proc. do 359,56 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł z 93 do 100,18 mln zł, natomiast zysk operacyjny spadł z 64,54 do 58,63 mln zł, a zysk netto - z 47,58 do 33,59 mln zł, na co wpłynął duży wzrost kosztów amortyzacji i obsługi zadłużenia.
W lipcu br. serwisy internetowe i aplikacje mobilne holdingu Wirtualna Polska zanotowały łącznie 21,81 mln użytkowników oraz 2 godziny, 11 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania przez każdego (dane z badania Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ogłasza swój kodeks reklamowy