Wirtualna Polska zmniejszyła o 26 proc. rezerwę na procesy sądowe
Na koniec ub.r. rezerwa Wirtualnej Polski na sprawy sądowe wynosiła 783 tys. zł, po spadku o 282 tys. zł (26,5 proc.).
W sprawozdaniu Wirtualnej Polski nie wskazano, w związku z którymi konkretnie procesami sądowymi zmniejszono rezerwę.
Zaznaczono natomiast za każdym razem, kiedy spółka zależna z grupy kapitałowej Wirtualna Polska „jest stroną pozwaną w sporze sądowym, zawiązywana jest rezerwa na daną sprawę w oparciu o jej stan faktyczny i szacunek kosztów przygotowany przez prowadzący ją dział prawny”, a „rezerwy ujmowane są w wysokości roszczeń i kosztów sądowych jakie zdaniem Grupy są prawdopodobne do zasądzenia”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dodano, że obecnie nie toczą się wobec WP żadne postępowania sądowe, arbitrażowe lub przed organem administracji dotyczące zobowiązań lub wierzytelności, z których wartość pojedynczego sporu byłaby znacząca dla firmy.
Przeprosiny co jakiś czas na Pudelku
Najbardziej widoczne są spory sądowe dotyczące domniemanych naruszeń praw osobistych w publikacjach Wirtualnej Polski, ponieważ niejednokrotnie kończą się zamieszczeniem przeprosin dla pozywających.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że na stronie głównej Pudelek.pl pojawiły się przeprosiny dla aktora i muzyka Mikołaja Krawczyka za naruszenie jego prywatności w tekstach z 2016 roku. Ponadto Wirtualna Polska musiała wpłacić 50 tys. zł na konto Fundacji WOŚP.
W listopadzie ub.r. Pudelek na stronie głównej przepraszał aktorkę Katarzynę Glinkę za nieprawdziwe informacje i sugestie o niej w szeregu tekstów zamieszczonych w latach 2008-2016. Natomiast w lipcu ub.r. za podobne naruszenia dóbr osobistych wydawca i redakcja Pudelka przepraszali byłego premiera Kazimierza Marcinkiewicza.
Według badania Mediapanel w marcu br. serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska zanotowały 22,05 mln użytkowników, 73,56 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 22 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W ub.r. holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 38 proc. do 872,24 mln zł i zysku netto z 81,7 do 187,8 mln zł. Mocno wzrosły wpływy z reklam internetowych, natomiast sprzedaż Wakacje.pl była nadal o jedną piątą niższa niż w 2019 roku.
W marcu firma zaczęła udostępniać wszystkim reklamodawcom panel WP Ads do samodzielnego zarządzania kampaniami. W br. chce wypłacić 35,3 mln zł dywidendy, po 1,20 zł na akcję.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zmniejszyła o 26 proc. rezerwę na procesy sądowe