WitcherCon - w pierwszej dekadzie lipca. Event dla fanów przygotowują Netflix i CD Projekt Red
9 lipca rozpocznie się WitcherCon - pierwsze globalne święto fanów uniwersum Wiedźmina. Event odbędzie się online, przygotowują go wspólnie Netflix i CD Projekt Red. Szczegółowy program ogłoszono w poniedziałek.
Wydarzenie będzie odbywać się wirtualnie, a jego plan obejmuje szereg interaktywnych paneli dyskusyjnych, z których każdy zawierać będzie informacje i niespodzianki dotyczące serialu „Wiedźmin” oraz anime „Wiedźmin: Zmora Wilka”. Uczestnicy będą mogli m.in. zobaczyć specjalne materiały, które pozwolą im prześledzić proces tworzenia uniwersum Wiedźmina.
Uczestnikami paneli będą m.in. Lauren Schmidt Hissrich, Anya Chalotra, Mimî M Khayisa, Paul Bullion. Obsada i twórczyni serialu Netflix „Wiedźmin” zasiądą do gry z Talią Przeznaczenia, składającą się z kart z pytaniami od wiedźmińskiej społeczności. W panelu poświęconym historii gry „Wiedźmin” jej twórcy opowiedzą o tym, jak powstały wiedźmińskie przygody znane z trylogii gier.
Na koniec WitcherConu organizatorzy przygotowali spotkanie z Geraltem z Rivii - Henrym Cavillem, który w rozmowie z prowadzącym panelu (Joshem Horowitzem) opowie o gatunku fantasy, przeznaczeniu i rozszerzonym uniwersum Wiedźmina. Fani będą mogli oglądać WitcherCon na dwóch oddzielnych transmisjach. Pierwsza z nich rozpocznie się na Twitchu i YouTube 9 lipca o godzinie 19:00. Druga - 10 lipca o 03:00 rano.
„Wiedźmin” hitem Netfliksa i CD Projekt Red
„Wiedźmin” to seria powieści i opowiadań autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, opowiadających o przygodach Geralta z Rivii. „Wiedźmin” stał się znaną na całym świecie marką dzięki wydaniu przez CD Projekt gry, a także ekranizacji prozy Sapkowskiego dostępnej w serwisie Netflix.
Ośmioodcinkowy pierwszy sezon serialu „Wiedźmin” („The Witcher”) udostępniono na Netfliksie 20 grudnia 2019 r. Produkcja szybko zyskała bardzo popularność, tydzień po premierze była w czołówce najpopularniejszych seriali na platformach VoD w USA, a także najchętniej oglądanych seriali Netfliksa w Polsce, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.
Według raportu CD Projekt, sprzedaż gry "Wiedźmin 3", była w 2020 roku nieco wyższa niż w 2019 roku. 84 proc. sprzedaży stanowiła dystrybucja cyfrowa. Ponad połowa sprzedaży trafiła na komputery PC (52 proc.), 32 proc. na konsole PlayStation, 9 proc. na Nintento Switch, a 7 proc. na Xbox. Na Twitterze spółka podała, że sprzedaż "Wiedźmina 3" od premiery przekracza 30 mln kopii, a łączna sprzedaży gier serii "Wiedźmin" jest wyższa niż 50 mln kopii.
Dołącz do dyskusji: WitcherCon - w pierwszej dekadzie lipca. Event dla fanów przygotowują Netflix i CD Projekt Red