Właściciel GG z nową nazwą. Wpływy wzrosły o 19 proc., zysk zmalał do 62 tys. zł
Spółka England.pl, do której należy m.in. platforma społecznościowa GG, z początkiem października zmieniła nazwę na Fintecom. W ub.r. zwiększyła przychody o 19,1 proc. do 5,29 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 31,5 proc. do 5,2 mln zł jej zysk netto zmalał z 395,8 do 62 tys. zł.
We wpisie blogowym firma poinformowała, że zmiana nazwy z England.pl na Fintecom wynika z rozszerzenia działalności.
- Celem tej zmiany jest podkreślenie szerszego zakresu naszej dotychczasowej działalności z pogranicza usług fintech (brand England.pl i FX City) oraz komunikacji (nasz nowy brand GG, Gadu-Gadu). Cały czas się rozwijamy, natomiast nazwa England.pl sugerowała bardzo wąski zakres naszych usług, ten od którego rozpoczęliśmy działalność wiele lat temu - uzasadniono.
Nie zmieniły się wszystkie pozostałe dane firmy, m.in. jej adresy, numery NIP i KRS oraz struktura właścicielska. - Nadal zamierzamy się posługiwać brandami GG oraz Gadu-Gadu w zakresie komunikatora internetowego - zapewniła firma.
Platforma GG, obejmująca głównie komunikator internetowy o tej nazwie i związane z nim serwisy, została przejęta przez spółkę w marcu ub.r. od funduszu Xevin Consulting Limited. Nie podano wartości tej transakcji.
Koszty wzrosły mocniej od wpływów, 785 tys. zł z reklam w GG
Według sprawozdania finansowego złożonego w KRS w ub.r. firma England osiągnęła 5,29 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 4,44 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 19,1 proc.
Na zeszłoroczne wpływy złożyło się 4,49 mln zł z usług finansowych (głównie z platform transakcyjnych England.pl i FX City, ta druga została uruchomiona w sierpniu ub.r.), 784,6 tys. zł z reklam w GG i innych usług związanych z komunikatorem oraz 21,9 tys. zł z wynajmu nieruchomości. Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. mobilne GG miało 692,8 tys. realnych użytkowników, a serwis GG.pl - 218,6 tys. użytkowników.
Na początku br. GG była reklamowana pod hasłem „#poGGadajmy”. Miesiąc temu firma poinformowała, że platforma ma ok. miliona użytkowników miesięcznie, uruchomiła też własny sklep internetowy.
Z kolei koszty operacyjne firmy poszły w górę w skali roku o 31,5 proc. - z 3,95 do 5,2 mln zł. Najmocniej zwiększyły się wydatki na usługi obce (z 1,86 do 2,4 mln zł), wynagrodzenia (z 1,21 do 1,58 mln zł) oraz amortyzację (z 258,7 do 534,7 tys. zł). Na koniec ub.r. zatrudnienie w spółce wynosiło 25 etatów, o cztery więcej niż rok wcześniej.
W konsekwencji mocno zmalały wyniki rentowności firmy, zwłaszcza że jej koszty finansowe wzrosły z 75,9 do 116,6 tys. zł. Zysk sprzedażowy zmalał z 489,9 do 95,8 tys. zł, zysk operacyjny - z 544,9 do 171,2 tys. zł, zysk brutto - z 469,1 do 77,7 tys. zł, a zysk netto - z 395,8 do 62 tys. zł.
Głównymi udziałowcami spółki są jej prezes Agnieszka Remus (ma 55 proc. kapitału) i wiceprezes Romuald Remus (36 proc.). W ub.r. mocno zwiększyło się zadłużenie firmy z kredytów i pożyczek: długoterminowe z 860,5 tys. zł do 1,43 mln zł, a krótkoterminowe z 205,4 do 660,2 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Właściciel GG z nową nazwą. Wpływy wzrosły o 19 proc., zysk zmalał do 62 tys. zł
Ostatni raz tam logowalem sie ponad 12 lat temu