Wolniejszy wzrost sprzedaży notebooków
W ciągu pierwszych pięciu tygodni tzw. przedszkolnego sezonu(back-to-school) sprzedaż notebooków w USA zanotowała mniejszywzrost niż w roku ubiegłym - wynika z danych firmy badawczej NPDGroup.
Jak informuje serwis TechWeb, w okresie od 15 lipca do 18sierpnia sprzedaż notebooków wzrosła na amerykańskim rynku o 24procent pod względem liczby sprzedanych urządzeń oraz o 11 procentpod względem dochodów brutto.
Dla porównania w ubiegłym roku wzrost wyniósł odpowiednio 48 i15 procent. Z kolei średnia cena jednego notebooka spadła wbieżącym roku o 10 procent, podczas gdy w ubiegłym roku o 22procent.
Według NPD oprócz wolniejszego spadku cen, przyczyną niższegowzrostu sprzedaży są również mniejsze nakłady na promocje imarketing urządzeń. W badanym okresie liczba promocji wzrosła tylkoo 12 procent, a wydatki na marketing zaledwie o 5 procent.Tymczasem rok temu wzrosty były o wiele wyższe: odpowiednio 37 i 30procent.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Wolniejszy wzrost sprzedaży notebooków