SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy Huuuge 26 proc. w górę. Mniej graczy, wyższe ARPU

W pierwszym kwartale br. produkująca i wydająca gry mobilne spółka Huuuge osiągnęła wzrost wpływów o 26 proc. do 95,69 mln dolarów, a zmalały jej wyniki rentowności, co firma tłumaczy m.in. wydatkami marketingowymi. Z jej gier korzysta mniej użytkowników niż przed rokiem, natomiast wzrosły średnie przychody od każdego.

Przychody Huuuge z mikropłatności w grach poszły w górę rok do roku z 75,26 do 91,82 mln dolarów, a z reklam - z 786 tys. do 3,87 mln dolarów.

55 mln dolarów z „Huuuge Casino”

Zdecydowaną większość przychodów zapewniają Huuuge dwie gry. Wpływy z „Huuuge Casino” rok do roku poszły w górę z 46,37 do 55,01 mln dolarów, a z „Billionaire Casino” - z 26 do 29,29 mln dolarów.

- Przychody z naszych flagowych gier („Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”) wzrosły o 16%, potwierdzając tym samym ponadczasowy charakter tych tytułów. Gra „Huuuge Casino” miała premierę w 2015 r., a „Billionaire Casino” w 2016 r. i od tego czasu przychody z obu gier stale rosną - podkreślił w liście do akcjonariuszy Anton Gauffin, prezes i dyrektor generalny Huuuge.

Natomiast przychody firmy z pozostałych gier zwiększyły się z 3,67 do 11,39 mln dolarów.

Przychody Huuuge z USA zwiększyły się z 43,85 do 58,24 mln dolarów. - Jednym z kluczowych obszarów naszego zainteresowania w 2021 r. jest rozwój i skalowanie nowych gier. Jesteśmy zadowoleni, iż w I kwartale 2021 roku przychody z nowych tytułów potroiły się w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 r. i były o 28% większe niż w czwartym kwartale 2020 r. Ten szybki wzrost wynikał głównie z rosnącej bazy użytkowników i poprawiającej się monetyzacji mierzonej dzienną liczbą płacących użytkowników - dodał Anton Gauffin.

Mniej użytkowników gier Huuuge

W zeszłym kwartale średnia miesięczna liczba użytkowników gier Huuuge wynosiła 4,38 mln (wobec 4,57 mln rok wcześniej), a średnia dzienna - 888,8 tys. (wobec 980,2 tys. przed rokiem).

Przeciętny miesięczny przychód od użytkownika zwiększył się rok do roku z 30,04 do 35,68 dolara, a miesięczny wskaźnik konwersji wszystkich użytkowników na tych płacących - z 4,8 do 5 proc.

83 proc. więcej na marketing

Koszty sprzedaży i marketingu Huuuge poszły w górę z 24,03 do 43,24 mln dolarów, z czego wydatki na kampanie marketingowe zwiększyły się o 82,8 proc. - z 21,39 do 39,1 mln dolarów.

Natomiast nakłady na pracy badawczo-rozwojowe wzrosły z 5,9 do 7,82 mln dolarów, a koszty ogólnego zarządu - z 5,72 do 10,03 mln dolarów.

Dodatkowo wyniki rentowności firmy mocno obciążyło 43,58 mln dolarów kosztów finansowych, z których 39 mln dolarów to koszt księgowej aktualizacji wyceny akcji uprzywilejowanych. - Akcje te zostały zamienione na kapitał tuż przed naszym IPO, dlatego dokonana aktualizacja wyceny nie będzie już miała wpływu na nasze wyniki w kolejnych okresach - zapewnił Anton Gauffin.

Zysk EBITDA spółki zmalał rok do roku z 18,05 do 7,64 mln dolarów, skorygowana EBITDA - z 18,35 do 10,39 mln dolarów, a zysk operacyjny - z 17,49 do 6,5 mln dolarów. Natomiast wynik brutto poszedł w dół z 14,55 mln dolarów zysku do 36,96 mln dolarów straty, a wynik netto - z 12,8 mln dolarów zysku do 37,54 mln dolarów straty.

Huuuge kupiło „Traffic Puzzle” za 39 mln dolarów

Huuuge 19 lutego zadebiutowało. Wartość oferty poprzedzającej debiut sięgnęła 1,67 mld zł, w tym wartość emisji nowych akcji to 565 mln zł.

- Jestem obecnie w stanie skupić się głównie na fuzjach i przejęciach. Pozyskaliśmy odpowiedni kapitał w trakcie IPO i zamierzamy to wykorzystać. Podtrzymujemy, że będziemy chcieli wykonać akwizycje za pieniądze z IPO w ciągu osiemnastu miesięcy - powiedział Anton Gauffin w marcu.

Pod koniec kwietnia Huuuge kupiło od wrocławskiego studia Picadilla Games prawa i aktywa gry mobilnej „Traffic Puzzle” za 38,9 mln dolarów.

We wtorek na koniec sesji giełdowej kurs Huuuge wynosił 38,83 zł, co daje kapitalizację w wysokości 3,27 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Huuuge 26 proc. w górę. Mniej graczy, wyższe ARPU

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl