Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”
W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2016 roku wyniosła 30 020 egz. Była ona o 21,44 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 050 egz., po spadku w skali roku o 17,18 proc. Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,89 proc. i uplasował się na poziomie 8 312 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,10 proc. i wyniosła zaledwie 4 189 egz. Tytuł ten prawdopodobnie zniknie z rynku.
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
43 200 |
30 227 |
30 020 |
66 900 |
38 211 |
38 211 |
NG Traveler |
31 000 |
20 050 |
20 050 |
35 800 |
24 209 |
24 209 |
Podróże |
22 700 |
9 512 |
8 312 |
22 500 |
10 179 |
8 927 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
13 987 |
5 339 |
4 189 |
24 000 |
9 836 |
6 080 |
W styczniu 2016 roku w porównaniu do grudnia 2015 roku wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „NG Traveler” - było to 21,66 proc.
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
43 200 |
30 227 |
30 020 |
43 000 |
29 732 |
29 697 |
NG Traveler |
31 000 |
20 050 |
20 050 |
30 500 |
16 481 |
16 481 |
Podróże |
22 700 |
9 512 |
8 312 |
23 000 |
9 123 |
7 883 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
13 987 |
5 339 |
4 189 |
15 000 |
4 989 |
3 989 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”