Wydawnictwo Bauer przy spadku wpływów o 13 proc. miało zysk powyżej 100 mln zł
W ub.r. przychody Wydawnictwa Bauer zmalały o 13,4 proc. do 360,8 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 16 proc. jego zysk netto wzrósł ze 106,7 do 107,8 mln zł.
Przychody krajowe Wydawnictwa Bauer zmalały w ub.r. z 397,4 do 354,9 mln zł, a zagraniczne - z 18,55 do 6,97 mln zł (w grafikach w tekście wszystkie kwoty są w tys. zł).
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma nie wyszczególniła, ile wyniosły jej wpływy ze sprzedaży czasopism, a ile z reklam prasowych i internetowych. Zaznaczyła natomiast, że „odczuła istotnie skutki epidemii COVID-19”, ponieważ zmalały jej przychody zarówno ze sprzedaży prasy, jak i z reklam.
Mniej wydawanych pism i pracowników
W kwietniu ub.r. spółka poinformowała, że kończy wydawać 34 tytuły prasowe, m.in. pisma „Barwy Życia”, „Historie o Duchach”, „Kalejdoskop Losów”, „Sekrety i Namiętności”, „Śledztwo”, „Szczypta Magii”, „Życie i Nadzieja” oraz wydania specjalne czasopism: "Świat Wiedzy", "Z Życia Wzięte", "Sukcesy i Porażki", "Chwila dla Ciebie", "100 Rad". Jednocześnie zwolniono 27 osób z redakcji i biura reklamy.
Natomiast pod koniec maja Wydawnictwo Bauer pożegnało się z 20 pracownikami, m.in. sześcioma osobami z biura reklamy. - Ma to związek z pogłębiającym się spadkiem inwestycji reklamowych, a także z zamknięciem miesiąc temu kilku tytułów i wydań specjalnych - uzasadniła firma.
Bauer sprzedał Interię Polsatowi
Przychody Wydawnictwa Bauer od innych spółek z koncernu Bauer Media zmalały rok do roku z 5,63 do 4,45 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 1,44 mln zł od Grupy RMF, 777 tys. zł od Grupy Interia, 745 tys. zł od H. Bauer Publishing, 541 tys. zł od Heinrich Bauer Verlag i 395 tys. zł od Sunrise System.
W połowie ub.r. Bauer Media sfinalizował sprzedaż Grupy Interia do Telewizji Polsat za 442 mln zł.
Mniej pracowników, niższe koszty usług obcych i pensji
Wydatki operacyjne Wydawnictwa Bauer poszły w dół o 16,2 proc. do 259,58 mln zł. Wynika to głównie ze spadku kosztów usług obcych z 226,13 do 177,98 mln zł oraz pozostałych kosztów rodzajowych z 5,27 do 3,63 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 60,69 do 60,28 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 9,54 do 9,53 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 2,26 do 1,61 mln zł.
W firmie było w ub.r. średnio 523 pracowników etatowych, to o 27 mniej niż w 2019 roku. Wydawnictwo nie zdecydowało się na obniżkę wymiary pracy i wynagrodzeń w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na niefinansowe aktywa trwałe (czyli m.in. sprzęt) spółka przeznaczyła w ub.r. 2,78 mln zł, wobec 2,94 mln zł rok wcześniej. Natomiast koszty amortyzacji zwiększyły się z 3,32 do 4,22 mln zł.
W konsekwencji zysk sprzedażowy firmy zmalał ze 107,26 do 101,22 mln zł
Więcej z dotacji, cały zysk na dywidendę
Inne wskaźniki zyskowności Wydawnictwa Bauer nieco się zwiększyły, głównie w efekcie wzrostu pozostałych wpływów operacyjnych z 710 tys. zł do 7,33 mln zł oraz spadku pozostałych kosztów operacyjnych z 1,12 mln zł do 692 tys. zł.
Wartość dotacji uzyskanych przez spółkę poszła w górę z zera do 3,23 mln zł, a inne wpływy operacyjne - z 710 tys. zł do 3,83 mln zł.
Zysk operacyjny wydawnictwa zwiększył się ze 106,58 do 107,77 mln zł, a zysk brutto i netto - ze 106,69 do 107,82 mln zł.
Bezpośrednio prawie 100 proc. udziałów Wydawnictwa Bauer ma spółka Bauer Print Ciechanów, a 0,00004 proc. należy do firmy Bauer. Pod koniec września wspólnicy zdecydowali, że cały zysk netto wydawnictwa z ub.r. otrzymają jako dywidendę.
Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Bauer przy spadku wpływów o 13 proc. miało zysk powyżej 100 mln zł
Cały zysk na dywidendę!