Wydawnictwo Marquard Media Polska zwolniło Annę Mierzejewską, redaktor naczelną magazynu "Playboy Polska"
Marquard Media Polska pod koniec br. zamknie swoje wszystkie tytuły prasowe w naszym kraju - grudniowe wydania są ostatnimi, jakie ukazały się na rynku. Jednym z likwidowanych tytułów jest "Playboy", którego redaktor naczelną była Anna Mierzejewska. Wcześniej zapowiadano, że pozostanie w wydawnictwie, a w środę wręczono jej wypowiedzenie - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
W środę 13 listopada br. wydawnictwo Marquard Media Polska przekazało swoim pracownikom informację o zamiarze zamknięcia wszystkich tytułów prasowych, jakie ukazywały się do tej pory, o czym pisaliśmy jako pierwsi. Chodzi o magazyny „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Grudniowe numery tych pism są ostatnimi w historii na polskim rynku. W konsekwencji pracę w firmie straci około 70 proc. pracowników.
W rozmowie z nami Bijan Khezri, CEO, członek rady nadzorczej grupy Marquard Media Group oraz prezes Marquard Media Polska zapewniał, że jedną z osób, którą chce zatrzymać w wydawnictwie jest Anna Mierzejewska - redaktor naczelna likwidowanego "Playboya".
W wywiadzie, który autoryzował w tym tygodniu (całość rozmowy opublikujemy w najbliższym czasie na łamach Wirtualnemedia.pl) powiedział, że "serce mu krwawiło, kiedy musiał podjąć decyzję o zamknięciu >>Playboya<<". - Według mnie Anna (Mierzejewska – przyp.red.), która była redaktor naczelną tytułu, wykonywała świetną robotę. Moim zdaniem w Polsce powstawała najlepsza jego odsłona. Tyle że w biznesie opartym na druku potrzebujesz skali, aby zarabiać pieniądze. Nie zamykałbym "Playboya", ale nie można było utrzymać jednego tytułu. Trzeba mieć naprawdę duże portfolio, by to się opłacało - stwierdził.
Podkreślał też, że w Marquardzie miał "dwie świetne osoby pracujące jako redaktorzy naczelni". - Jedną była Anna, która sama była w szoku, kiedy otrzymała tę propozycję. Co więcej - nigdy o nią nie aplikowała, otrzymała ją od nas. To ja zobaczyłem w niej pewien geniusz, który sprawi, że będzie wiedziała, jak zarządzać pismem. Rolą mediów jest tworzenie przestrzeni, a ona zaczęła to robić - tworzyć nową przestrzeń za pośrednictwem "Playboya" - dodał.
Zaznaczył również, że "będzie mieć szansę tworzyć nową przestrzeń w digitalu" w Marquard Media Polska. - Nie wiem, jakiego rodzaju medium, ale mają szansę same je stworzyć. Myślę, że jest wiele interesujących obszarów. Kiedy dostrzegam takie talenty, z całą pewnością chcę je zatrzymać. Jestem tego pewien, bo widzę, jak Marquard rośnie w innych częściach świata - powiedział Bijan Khezri w rozmowie z nami.
Tymczasem jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, w środę 11 grudnia br. Anna Mierzejewska miała otrzymać od wydawnictwa wypowiedzenie umowy. Tym samym nie będzie realizować już żadnego projektu we współpracy ze spółką.
Poprzednio w rozmowie z nami, po tym jak ogłoszono zamknięcie "Playboya" mówiła: - Szkoda, że ta przygoda trwała tak krótko. Cieszę się jednak, że było to choć sześć miesięcy i udało się znowu poruszyć rynek. Okazało się, że „Playboy” w takiej formie był potrzebny. Ludzie szukali wolnościowej retoryki, takiej, która nie narzuca schematów myślenia. Nie chciałam narzucać określonego sposobu myślenia, opcji politycznej - zaznaczyła.
Marquard chce postawić na rozwój marek internetowych
Wydawnictwo podczas ogłoszenia zmiany strategii działania informowało także, że zrezygnuje z rozwijania witryn internetowych magazynów z wyjątkiem CKM.pl. Ma skoncentrować się na swoich pozostałych serwisach: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, zapowiada też ponowne uruchomienie stron Supermamy.pl i Autostuff.pl.
W dalszej perspektywie mowa ma być także o rozwoju serwisów: Boska.pl, Hotmoda.pl oraz Milionkobiet.pl. Działalność spółki ma skupić się także na dwóch inicjatywach: aplikacji ShoppieGo oraz nakładce Act2Access.
Jesienią ub.r. wydawca wycofał z rynku magazyny „Shape” i „Hot Moda”, tłumacząc, że chce się skupić na swoich najsilniejszych markach.
Marquard w Polsce od 1992 roku
Marquard Media Polska działa od 1992 roku, należy do szwajcarskiej grupy kapitałowej Marquard Media International, która jest też obecna m.in. w Niemczech, Austrii i na Węgrzech. W portfolio wydawnictwa były głównie magazyny lifestylowe, luksusowe i młodzieżowe, a na rynkach zagranicznych także komputerowe.
W Polsce od lat 90. do jesieni 2007 roku publikował też „Przegląd Sportowy”, sprzedał ten tytuł firmie Axel Springer Polska (obecnie Ringier Axel Springer Polska), przejmując w zamian tygodnik „Pani Domu” oraz miesięczniki „Olivia”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca”. Jesienią 2009 roku tytuły „Pani Domu”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca” Edipresse Polska w zamian za „Hot Modę i Shopping”, natomiast „Olivię” sprzedał w 2012 roku Wydawnictwu Bauer.
W drugiej połowie lat 90. Marquard wydawał też magazyny młodzieżowe „Popcorn” i „Dziewczyna”, sprzedał te tytuły Axel Springer Polska, który zamknął je w 2012 roku. W połowie 2016 roku Marquard Media Polska zrezygnował natomiast z wydawania miesięcznika podróżniczego „Voyage”.
Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Marquard Media Polska zwolniło Annę Mierzejewską, redaktor naczelną magazynu "Playboy Polska"