SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyhamowały wzrosty portali w mobile’u. Wirtualna Polska coraz bliżej Allegro-GG, Pudelek.pl i o2.pl przed Gazetą.pl (TOP20)

Polskie serwisy nie zyskują już skokowo z miesiąca na miesiąc ruchu w internecie mobilnym. Po przejęciu NextWeb Media i Open.fm Grupa Wirtualna Polska zmniejszyła dystans do liderującej Grupy Allegro-GG, wśród poszczególnych stron Pudelek.pl i o2.pl wyprzedzają Gazetę.pl.

W czerwcu br. strony i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały 816 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 20,5 proc. ich wszystkich odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W skali roku prawie pięciokrotny wzrost ruchu mobilnego, wynikający głównie z tego, że jesienią ub.r. pomiarem odsłon zostały w Megapanelu objęte aplikacje mobilne, m.in. komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-800 mln krajowych odsłon mobilnych.

Rekordowy jak dotąd dla niej wynik 765,8 mln krajowych odsłon mobilnych osiągnęła Grupa Wirtualna Polska, która półtora miesiąca temu przejęła od Grupy Allegro serwis radiowy Open.fm oraz kupiła Grupę NextWeb Media. W ciągu roku (pod koniec ub.r. firma przejęła też Grupę Money.pl) zyskała 307,5 mln odsłon mobilnych, co oznacza wzrost o 167,1 proc.

Kolejni czterej wydawcy w zestawieniu zanotowali podobne wzrosty procentowe ruchu mobilnego, wynoszące od 75 do 120 proc. Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 59,8 proc. wszystkich odsłon (rok wcześniej było to 39,4 proc.), na stronach Grupy Gazeta.pl i Besty.pl - po 33 proc. (wobec 16,4 proc. i 17 proc. rok wcześniej).

Spadek w skali roku zanotowała tylko Grupa Fotka.pl (o 1,08 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli 1,9 proc.), a niewielki wzrost - Grupa Demotywatory.pl (o 831,6 tys. odsłon, czyli 3,2 proc.).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

węzeł

czerwiec 2015

czerwiec2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

Grupa Allegro - GG

816 015 835

20,51%

170 461 371

4,88%

2

Grupa Wirtualna Polska

765 814 573

20,86%

458 315 826

11,54%

3

Grupa Onet - RASP

616 294 944

18,81%

345 208 831

13,66%

4

Grupa Interia.pl

244 195 150

22,13%

123 429 139

12,89%

5

Grupa Gazeta.pl

227 688 503

33,40%

127 936 411

16,42%

6

Grupa Polska Press

72 299 930

22,36%

32 601 575

13,36%

7

ulub.pl

66 872 258

59,78%

41 204 739

39,37%

8

Grupa Fotka.pl

56 293 409

19,99%

57 369 769

19,03%

9

bezuzyteczna.pl

40 784 900

32,21%

-

-

10

Grupa TVN

39 996 085

25,23%

22 575 987

16,50%

11

Grupa ZPR Media

29 757 726

30,22%

14 142 210

16,37%

12

Grupa Demotywatory.pl

26 872 213

9,51%

26 040 599

7,66%

13

cda.pl

24 390 642

18,11%

6 911 686

8,31%

14

filmweb.pl

24 247 727

13,58%

15 464 531

8,18%

15

Grupa Edipresse.pl

17 340 161

29,56%

11 843 400

18,04%

16

trojmiasto.pl

16 181 150

32,12%

9 950 283

20,65%

17

wiocha.pl

15 519 430

22,88%

-

-

18

Grupa Cyfrowy Polsat

14 426 740

17,38%

6 216 858

7,59%

19

besty.pl

14 161 549

33,60%

8 623 077

17,01%

20

Grupa Ceneo.pl

13 347 016

20,16%

6 656 874

11,63%

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy największe grupy serwisów nie osiągnęły już dużych wzrostów ruchu mobilnego, a niektórym przydarzyły się spadki.

Grupa Allegro-GG po rekordowym miliardzie krajowych odsłon mobilnych w styczniu br. notowała ich po ok. 900 mln w kolejnych miesiącach Głównie wskutek sprzedaży Open.fm z maja na czerwiec straciła 116,2 mln odsłon, natomiast Grupa Wirtualna Polska zyskała ich 71,2 mln. W konsekwencji różnica między tymi wydawcami zmalała z 237,6 mln odsłon w maju do 50,2 mln w czerwcu.

Większość grup witryn w minionym półroczu zanotowała natomiast wzrosty udziału krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach. Porównując czerwiec do stycznia, ten wskaźnik zmalał tylko w przypadku Ulub.pl, Grupy Fotka.pl, Grupy Demotywatory.pl i Cda.pl.


Onet.pl zyskał w skali roku 192,6 mln krajowych odsłon mobilnych (64,8 proc. w górę), WP.pl - 96 mln (35,2 proc. w górę), a Interia.pl - 54,5 mln (61,8 proc. w górę).

Na Pudelek.pl krajowe odsłony mobilne w czerwcu br. stanowiły już 41,9 proc. wszystkich odsłon (po wzroście w ciągu roku o 14,7 pkt proc.), na Ulub.pl - aż 59,8 proc. (20,4 pkt proc. w górę), na Sport.pl - 37,1 proc. (wzrost o 10,3 pkt proc.), a na SportoweFakty.pl - 34,4 proc. (9,6 pkt proc. w górę).

Liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Naszemiasto.pl zwiększyła się w ciągu roku ponad czterokrotnie, w przypadku Cda.pl - prawie czterokrotnie, a na Fakt.pl - prawie trzykrotnie.

Za to bardzo duży spadek zanotowało Allegro.pl (o 44,5 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli 45,1 proc.), które jesienią ub.r. zamknęło swoją stronę mobilną i skupiło się na rozwoju aplikacji mobilnych i podstawowego serwisu w technologii RWD. Fotka.pl straciła w skali roku 2 mln takich odsłon (to 3,5 proc. w dół).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych

lp.

domena

czerwiec 2015

czerwiec2014

odsłony

(%)

odsłony

(%)

1

onet.pl

489 696 659

19,20%

297 136 380

13,42%

2

wp.pl

368 817 744

17,15%

272 833 349

10,84%

3

interia.pl

142 541 035

18,57%

88 068 730

13,98%

4

pudelek.pl

72 003 342

41,87%

62 916 370

27,21%

5

o2.pl

71 217 893

12,03%

55 874 185

9,89%

6

gazeta.pl

69 983 344

24,27%

61 811 778

14,83%

7

ulub.pl

66 872 258

59,78%

41 204 739

39,37%

8

allegro.pl

54 154 971

3,08%

98 645 156

4,50%

9

fotka.pl

53 751 826

20,40%

55 719 631

19,78%

10

kwejk.pl

44 015 145

18,05%

-

-

11

bezuzyteczna.pl

40 784 900

32,21%

-

-

12

fakt.pl

38 973 158

26,90%

13 065 295

13,83%

13

otomoto.pl

38 661 476

15,39%

21 046 809

9,57%

14

tvn24.pl

32 809 945

29,64%

19 462 657

20,42%

15

sport.pl

28 414 677

37,08%

23 934 938

26,78%

16

nk.pl

28 252 210

8,89%

-

-

17

sportowefakty.pl

26 354 689

34,42%

13 358 633

24,83%

18

cda.pl

24 390 642

18,11%

6 911 686

8,31%

19

filmweb.pl

24 247 727

13,58%

15 464 531

8,18%

20

naszemiasto.pl

16 516 543

22,37%

4 077 089

10,34%

Wśród dziesięciu czołowych serwisów więcej krajowych odsłon mobilnych w czerwcu niż w styczniu br. miały tylko Interia.pl, o2.pl i Ulub.pl W przypadku tego pierwszego wzrost wynika m.in. z wchłonięcia przez niego witryny Tipy.pl, co zaowocowało ogólnym wzrostem statystyk portalu (analizowaliśmy to przed miesiącem).

Dołącz do dyskusji: Wyhamowały wzrosty portali w mobile’u. Wirtualna Polska coraz bliżej Allegro-GG, Pudelek.pl i o2.pl przed Gazetą.pl (TOP20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl