100 nagród w konkursie Złote Spinacze. Najlepszą agencją MSL, Małgorzata Mejer i Iga Świątek Gwiazdami PR
Związek Firm Public Relations po raz 20. rozdał nagrody w konkursie Złote Spinacze dla najlepszych kampanii PR. Jury przyznało łącznie 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL. Tytuły Gwiazdy PR trafiły do Małgorzaty Mejer, dyrektorki ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble oraz najlepszej na świecie tenisistki Igi Świątek.
Ogłoszenie wyników i przyznanie nagród w konkursie Złote Spinacze odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej gali. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.
Małgorzata Mejer i Iga Świątek Gwiazdami PR
Zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. W jury konkursu Złote Spinacze jest od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.
Małgorzata Mejer
W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR, która trafiła do Igi Świątek, aktualnie najlepszej na świcie tenisistki. W imieniu zawodniczki wyróżnienie odebrała jej PR managerka Paula Wolecka.
Iga Świątek zwraca się do uczestników gali Złotych Spinazce, fot. Justyna Dąbrowska-Cydzik WM
- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska zarządu ZFPR.
Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym konkursu Złote Spinacze.
Złote Spinacze 2022 - lista nagrodzonych
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO
Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
SREBRO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
BRĄZ
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
PR produktu
SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
OZE ma prawa! / Pan Pikto
SREBRO
„Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
SREBRO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO
Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
BRĄZ
Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Kampania społeczna
ZŁOTO
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
PR pro bono
ZŁOTO
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ
Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
SREBRO
Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
BRĄZ
NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski
Event komercyjny
ZŁOTO
OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
SREBRO
MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
BRĄZ
Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex
Event społeczny
ZŁOTO
10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Launch produktu, usługi lub firmy
ZŁOTO
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
SREBRO
Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
SREBRO
Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska
Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
SREBRO
Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
BRĄZ
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTO
Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO
wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
BRĄZ
STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS
Social media
ZŁOTO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
SREBRO
Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Business-to-Business PR
SREBRO
Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
SREBRO
Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
BRĄZ
Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event
PR finansowy i relacje inwestorskie
BRĄZ
STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding
Media Relations
ZŁOTO
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
SREBRO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
Employer Branding
ZŁOTO
MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
SREBRO
Impact Stories / Deloitte Poland
SREBRO
Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski
Content marketing - branded content
ZŁOTO
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
SREBRO
Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
BRĄZ
Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Custom Publishing
ZŁOTO
Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
SREBRO
ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
BRĄZ
ERC Inspiration Book / Planet Partners
Wsparcie Ukrainy
ZŁOTO
Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
Butik Pełen Dobra / Port Łódź
BRĄZ
InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
BRĄZ
SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
ZŁOTO
Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
SREBRO
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
BRĄZ
Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency
Finanse
ZŁOTO
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
SREBRO
Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Uroda, higiena i wellness
ZŁOTO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO
1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
SREBRO
Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble
Moda i styl życia
SREBRO
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
SREBRO
Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
BRĄZ
Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com
Sektor spożywczy
ZŁOTO
Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
BRĄZ
Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
BRĄZ
Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation
Kultura i media
ZŁOTO
MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
BRĄZ
Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
BRĄZ
@JestemOpiekunem / MSL, Nutricia
Sport, turystyka i rekreacja
ZŁOTO
Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
BRĄZ
Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
SREBRO
Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
SREBRO
„M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
BRĄZ
Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ
OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ
Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO
Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska
Efektywność
ZŁOTO
Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia
Research&Insight
ZŁOTO
Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
Dołącz do dyskusji: 100 nagród w konkursie Złote Spinacze. Najlepszą agencją MSL, Małgorzata Mejer i Iga Świątek Gwiazdami PR