SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube dominuje wśród serwisów z wideo do internautów, w dół Vimeo

Zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo zamieszczanymi przez internautów pozostaje YouTube. Vimeo zanotowało w skali roku duży spadek odwiedzalności i zostało wyprzedzone przez Dailymotion.

We wrześniu YouTube’a odwiedziło 19,21 mln polskich internautów, czyli 70,04 proc. użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni w serwisie 1,22 mld odsłon, a każdy spędził na nim przeciętnie 2 godziny, 44 minuty i 43 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu CDA.PL

YouTube jest liderem we wszystkich tych statystykach, ma ogromną przewagę nad innymi serwisami z treściami wideo publikowanymi przez internautów. Zajmująca drugie miejsce sekcja wideo CDA.pl zanotowała 5,47 mln użytkowników, 87,1 mln odsłon oraz 33 minuty i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Od prawie trzech lat CDA.pl rozwija płatną ofertę Premium, z której korzysta obecnie 129 tys. internautów. W połowie października wydawca poinformował, że w trzech kwartałach br. zanotował 18,5 mln zł wpływów, z czego 92 proc. zapewnił dział Premium.

Kolejne pozycje w rankingu zajmują dwie globalne platform: Dailymotion i Vimeo. Pierwsza miała we wrześniu 812,2 tys. użytkowników, 3,48 mln odsłon oraz 8 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania przez internautę, a druga - 470 tys. użytkowników, 1,75 mln odsłon oraz 2 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania.

Na liście jest też serwis Patrz.pl ze 108,3 tys. odwiedzających, 1,01 mln odsłon oraz 17 minutami i 10 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez użytkowników.

Na komputerach YouTube’a odwiedziło 16,76 mln internautów, którzy wykonali tam 643,8 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie po godzinę, 58 minut i 2 sekundy.

Natomiast dział wideo na CDA.pl miał 4,12 mln użytkowników, 61,31 mln odsłon oraz 37 minut i 33 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautów.

Z kolei na smartfonach i tabletach YouTube przy 8,48 mln użytkowników zanotował 580,93 mln odsłon oraz 2 godziny, 19 minut oraz 47 sekund przeciętnego korzystania przez odwiedzającego. Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło natomiast 2,01 mln internautów, wykonując 25,79 mln odsłon oraz spędzając średnio po 12 minut i 43 sekundy.

Vimeo i Patrz.pl zanotowały zbyt małą odwiedzalność, żeby oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI.

W skali roku YouTube stracił 2,37 pkt proc. zasięgu (to 3,3 proc. w dół), za to zyskał 152,18 mln odsłon oraz 11 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 14,2 i 7,8 proc. w górę).

Z kolei sekcja wideo CDA.pl przy spadku zasięgu o 2,82 pkt proc. (czyli 12,4 proc.) osiągnęła wzrosty liczby odsłon o 2,43 mln (2,9 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania przez internautę o 4 minuty i 6 sekund (14,2 proc.), a Dailymotion - przy spadku zasięgu o 0,22 pkt proc. (6,9 proc.) wzrosty liczby odsłon o 161 tys. (4,8 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 19 sekund (38,2 proc.).

Za to Vimeo zanotowało spadki o 2,47 pkt proc. zasięgu, 1,04 mln odsłon oraz minutę i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to odpowiednio 59,1, 37,3 i 45,9 proc.). W konsekwencji serwis został wyprzedzony przez Dailymotion.

Natomiast Patrz.pl stracił 0,04 pkt proc. zasięgu (9,3 proc.), zyskując 803,4 tys. odsłon oraz 16 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę (w obu tych statystykach nastąpiły wielokrotne wzrosty).

Dołącz do dyskusji: YouTube dominuje wśród serwisów z wideo do internautów, w dół Vimeo

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sss
Unijne lewactwo chce chyba zeby YT sie wyniosł z Europy wprowadzajac acta2
0 0
odpowiedź
User
brawo
Promujcie dalej złodziejaszków.
0 0
odpowiedź