Zara krytykowana za reklamę z modelką Natalią Vodianovą
Na markę odzieżową Zara spadła fala krytyki za reklamy, w których wystąpiła modelka Natalia Vodianova. Powodem było jej rosyjskie pochodzenie.
Top modelka Natalia Vodianova, która wystąpiła w promocji nowej kolekcji hiszpańskiej marki odzieży i akcesoriów Zara, została zaatakowana w mediach społecznościowych za swoje pochodzenie. W szczególności negatywne komentarze pojawiły się pod zdjęciami modelki na koncie marki na Instagramie.
Użytkownicy byli oburzeni wyborem Vodianovej na ambasadorkę Zary: „Czy nie mogliście wybrać innej modelki?”, „Dlaczego zatrudniliście Vodianovę?”.
Powodem gniewnych komentarzy było rosyjskie pochodzenie modelki - urodziła się w Gorkim (obecnie Niżny Nowogród). Oprócz obraźliwych nawiązań do Vodianovy, oberwało się też Zarze. Internauci nazwali współpracę z tą top modelką „podwójnymi standardami Zary”.
Sama Vodianova nie odniosła się do zaistniałej sytuacji - od kwietnia nie prowadzi profili w sieciach społecznościowych.
Vodianova wcześniej wystąpiła w kampanii marki Zara, promującej współpracę marki z amerykańskim projektantem Narciso Rodriguezem, zawierającej „ponadczasowe, realistyczne i prowokujące do myślenia” elementy zaczerpnięte z własnych archiwów projektowych Rodrigueza. Seria zdjęć promocyjnych została wykonana przez brytyjskiego fotografa mody Craiga McDeana.
Dołącz do dyskusji: