Takiej Zary jeszcze w Polsce nie było. Ruszył flagowy sklep (foto)
W warszawskim centrum handlowym Westfield Mokotów ruszył największy w Polsce salon Zary. Zastosowano w nim elementy wdrażanego w ostatnich latach konceptu salonów hiszpańskiej marki. Sklep ma zupełnie nowy wystrój, z elementami z drewna czy metalu, a klienci mogą robić zakupy korzystając z kas samoobsługowych.
Nowy sklep Zary w Westfield Mokotów powstał po rozbudowie poprzedniego sklepu. Remont trwał kilka miesięcy. W sklepie zastosowano koncepcję architektoniczną stworzoną w całości przez studio Zara Architecture. Wnętrze zostało zaprojektowane jako duża, jasna i neutralna przestrzeń stawiająca, modę w centrum uwagi - informuje firma.
Nowy sklep jest otwarty dla klientów od czwartku 11 maja. Zgodnie ze strategią sieci, która raczej nie inwestuje w marketing, nie przygotowano specjalnego eventu z okazji jego otwarcia. Salon składa się z dwóch poziomów i został powiększony do ponad 2,8 tys. metrów kw. powierzchni handlowej. Jak się dowiedzieliśmy, jest to obecnie największy sklep Zary w naszym kraju.
fot. Inditex
Na pierwszym poziomie klienci znajdą odzież dla kobiet. W sklepie zastosowano nowy podział na strefy i nowy typ regałów i stojaków, w tym twykonane z drewna czy metalu. W sklepie są też są duże ekrany ledowe (dotąd stosowano je tylko za kasami) czy duże lustra. Wydzielona została strefa z obuwiem i torebkami, a także z bielizną. W sklepie pojawiły się też drzewa - taki pomysł wcześniej w swoich salonach zastosowała polska marka Reserved.
Na drugim poziomie sklepu znajdziemy działy męski i dziecięcy. W dziale męskim pojawiła się strefa Zara Athleticz z ubraniami sportowymi. Odzież formalna eksponowana jest zaś we wnękach wykonanych z drewna, na środku tej części sklepu znajdziemy też dywan.
fot. Patryk Pallus
Więcej kas samoobsługowych niż tradycyjnych
Działy z kasami zostały specjalnie oddzielone od stref z produktami. W sklepie znajdziemy tradycyjne stanowiska kasowe, ale więcej jest kas samoobsługowych, które pozwalają klientom na samodzielne zakupy. Wyposażone są one w urządzenia do zdejmowania klipsów zabezpieczających, czego możemy dokonać po sfinalizowaniu zakupu. Klienci robiący zakupy w ten sposób otrzymają tradycyjne paragony, czego nie ma np. w Hiszpanii, gdzie na kasach samoobsługowych wydawane są już tylko paragony elektroniczne.
fot. Patryk Pallus
W salonie zainstalowano nowoczesne oświetlenie led. Przy dziale z kasami na pierwszym poziomie znajdziemy specjalne pojemniki, gdzie można oddać używaną odzież. Pojawiła się też maszyna Cleveron, która pozwala na odbiór zmówień z internetu bez konieczności proszenia o to obsługi. Takie urządzenie nie jest nowością w Polsce, wcześniej zainstalowano je w kilku sklepach Zary w Polsce, m.in. w warszawskich Złotych Tarasach, Atrium Promenadzie, krakowskim centrum Bonarka City Center czy łódzkiej Manufakturze.
Sklep zintegrowany jest mocno z aplikacją Zary. Klienci mogą przeglądać artykuły dostępne w sklepie poprzez aplikację i zamawiać je online z odbiorem w ciągu dwóch godzin. Mogą oni również korzystać z opcji rezerwowania przymierzalni i lokalizowania produktów w sklepie.
fot. Patryk Pallus
Nowy koncept Zary jest wdrażany stopniowo w najważniejszych dla sieci sklepach w różnych krajach. Znajdziemy go m.in. w centrum Madrytu, Walencji czy w stolicy Malty, czyli mieście La Valetta. W nowych sklepach Zary znajdziemy inne nowe elementy, m.in. osobną strefę z kosmetykami.
fot. Patryk Pallus
Inditex odświeża sklepy w Polsce
Zara planuje wdrożyć też elementy konceptu w sklepie w Westfield Arkadia, który wkrótce też zostanie powiększony i zostanie flagowym salonem sieci w Polsce. Inditex wdraża też nowe koncepty innych swoich sieci - niedawno ruszyły odnowione sklepy marki Zara Home w Westfield Mokotów i Westfield Arkadia. W tym pierwszym centrum otworzył się też nowy salon Pull & Bear, a w tym drugim wystartowała Berhska w nowym koncepcie.
Inditex decyduje się na odświeżanie i powiększanie największych salonów jednocześnie zmniejszając liczbę punktów sprzedaży. Nowa strategia to odpowiedź na rosnącą sprzedaż przez internet.
Marka Zara istnieje od 1975 roku, gdy ruszył pierwszy sklep w mieście A Coruna w Hiszpanii. W Polsce działa od ponad dwóch dekad. Hiszpański Inditex jest właścicielem sieci sklepów: Zara, Bershka, Pull & Bear, Zara Home, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho i Lefties. Każda z marek prowadzi też swój sklep internetowy.
Dołącz do dyskusji: Takiej Zary jeszcze w Polsce nie było. Ruszył flagowy sklep (foto)
Zaplułam monitor;P Uwaga jak najbardziej słuszna;)