Zenith pesymistycznie wobec rynku telewizyjnej reklamy
W bieżącym i przyszłym roku wydatki na telewizyjną reklamę wWielkiej Brytanii zanotują spadek, a solidny wzrost nie pojawi sięwcześniej jak w 2012 roku.
Taką prognozę przedstawił dom mediowy ZenithOptimedia. Szacujeon, że dochody z reklam głównych kanałów naziemnych (ITV1, Channel4 i Five) zmniejszą się w przyszłym roku o 7 procent - informujeserwis Brand Republic.
Co prawda cyfrowe wersje tych stacji zanotują 10-procentowywzrost wpływów z reklam, ale nie zrekompensuje to wyżejwymienionych strat. W rezultacie ich całkowite dochody z reklamspadną w roku 2009 o 4 procent.
Dom mediowy prognozuje, że brytyjski rynek telewizyjnej reklamyzanotuje w bieżącym roku 6-procentowy, a w roku przyszłym3-procentowy spadek wartości. Nielwielki wzrost zostanie natomiastodnotowany w 2010 i 2011 roku (odpowiednio 2 i 1 procent).
Według analityków z ZenithOptimedia to główne kanały naziemneciągną cały rynek w dół. Tymczasem tańsze stacje cyfrowe majązanotować wzrost dochodów z reklam o 6 procent w przyszłym roku, ado roku 2012 zyskiwać tutaj rocznie średnio 8 procent.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Zenith pesymistycznie wobec rynku telewizyjnej reklamy