Złote Spinacze 2020: najwięcej nominacji dla Grupy Komunikacja Plus i OLX
Jury branżowego konkursu Złote Spinacze wybrało 93 projekty, które powalczą o nagrody w XVIII edycji. Najwięcej nominacji otrzymała Grupa Komunikacja Plus (11), na drugim miejscu OLX – (6), na trzecim miejscu ex aequo 24/7Communication i 38 Content Communication (po 5 nominacji).
Spośród rekordowej liczby 394 zgłoszeń w XVIII edycji Złotych Spinaczy, jury wybrało 93, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody. Obradom jury przewodniczy w tym roku Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter&Gamble.
93 projekty walczą o Złote Spinacze 2020
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna. W przypadku kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, jeden projekt zostanie wyróżniony i otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.
Ponadto już po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 r. Organizatorem konkursu jest Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
W roku ubiegłym organizatorzy otrzymali 331 zgłoszeń w łącznie 33 kategoriach: 18 głównych, 12 sektorowych oraz 3 specjalnych.Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” po raz trzeci z rzędu otrzymała wówczas agencja Big Picture, zaś tytułem Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży uhonorowano Piotra Czarnowskiego, założyciela i prezesa First PR.
Nominowali w konkursie Złote Spinacze 2020 - pełna lista
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
• Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
• Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media
2. PR produktu
• Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
• Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
• Death Stranding / MSL, PlayStation Polska
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
• Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
• Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance
4. Advocacy i Public Affairs
• Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
• Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
• Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki - TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
5. Kampania społeczna
• #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
• BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
• ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES
6. PR pro bono
• Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
• ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
• Zostań z muzyką / Projekt PR
7. Covid-19 PR response
• Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
• Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
• Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
• Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
8. Komunikacja wewnętrzna
• Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
• NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
• Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald's Polska
9. Event komercyjny
• POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska
10. Event społeczny
• Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
• OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
• „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!
11. Launch produktu, usługi lub firmy
• Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
• Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
• Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
12. Sustainability & CSR Communications
• FASOFF / MOSQI.TO
• Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska
13. PR miejsca, miasta lub regionu
• Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
• Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
• Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
• Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
14. Social media
• Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
• Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
• Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska
15. Business-to-Business PR
• Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
• TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
16. PR finansowy i relacje inwestorskie
• Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
• Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi
17. Media relations
• Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
• Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
• Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
18. Employer Branding
• Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
• Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
• Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC
19. Content marketing – branded content
• ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
• Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
• CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace
20. Custom Publishing
• NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
• Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
• Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
• Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
• Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
• M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
22. Finanse
• #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
• „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
• Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
23. Uroda, higiena i wellness
• #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
24. Moda i styl życia
• ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
25. Kultura i media
• Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
• Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
• Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9
26. Medycyna i zdrowie
• Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
• #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
• #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej
27. Sport, turystyka i rekreacja
• Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
28. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
• Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
• Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
• Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon
• Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska
29. Przemysł i infrastruktura
• NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
• Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
• Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
30. Motoryzacja i transport
• IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry
31. NGO i sektor publiczny
• Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
• Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders
• Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Kategorie specjalne:
32. Kreatywność
• BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
• Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”
33. Efektywność
• Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
• Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
• Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication
34. Research&Insight
• Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR
• Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
• REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska
• Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
Kategoria jubileuszowa:
35. Kampania PR XX-lecia
• Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej
• A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
• Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2020: najwięcej nominacji dla Grupy Komunikacja Plus i OLX