111 projektów nominowanych do Złotych Spinaczy. Najwięcej nominacji dla 24/7Communication, Grupy Komunikacja Plus i H+K Strategies
W tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze jury przyznało 111 nominacji. Najwięcej zdobyły agencje 24/7Communication (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (po 7 nominacji).
Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody.
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, organizator (Związek Firm Public Relations) przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Przewodniczącym jury XIX edycji Złotych Spinaczy jest Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX.
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 3 grudnia 2021 r. Konkurs organizuje Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Złote Spinacze 2021 - lista nominowanych
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
• W pogoni za ciszą / Icon Strategies
• 60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
• Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
• Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
2. PR produktu
• Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
• Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
• T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
• Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
• Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
• Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
4. Advocacy i Public Affairs
• Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
• Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
• Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
• Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
5. Kampania społeczna
• Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
• Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
• Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
• Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
6. PR pro bono
• Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
• #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
• Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
7. Covid-19 PR response
• Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
• Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
• Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group
8. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
• People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
• Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
• Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska
9. Event komercyjny
• OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
• Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
• T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska
10. Event społeczny
• 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
• Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
• Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
11. Launch produktu, usługi lub firmy
• KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
• Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
• Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
12. Sustainability i CSR Communications
• Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
• SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
• Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
13. PR miejsca, miasta lub regionu
• A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
• E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
• Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte
14. Social media
• Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
• To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly
• #ZakładamyMaski /24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
• Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
15. Business-to-Business PR
• Dont Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
• GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
• Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies
16. PR finansowy i relacje inwestorskie
• 4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
• INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
• Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
17. Media relations
• „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
• 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
• Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
18. Employer Branding
• O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC
• Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
• ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
19. Content marketing – branded content
• E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
• OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
• Bajki z nowym morałem /24/7Communication, Mc'Donald's Polska, OMD
• Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
20. Custom Publishing
• „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
• Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
• GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska
Kategorie sektorowe
21. Technologia, IT, telekomunikacja
• Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
• „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
• Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
• T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
22. Finanse
• CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
• eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
• SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"
23. Uroda, higiena i wellness
• #WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
• Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
• Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble
24. Moda i styl życia
• Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
• Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
• Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
25. Sektor spożywczy
• E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
• Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
• Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
26. Kultura i media
• Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
• 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
• KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
27. Medycyna i zdrowie
• HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
• Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
• Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
28. Sport, turystyka i rekreacja
• Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
• Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
• Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
• ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
• Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
• Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
30. Przemysł i infrastruktura
• Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
31. Motoryzacja i transport
• OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
• TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
• Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland
32. NGO i sektor publiczny
• Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
• Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
• #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
Kategorie specjalne
33. Kreatywność
• OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
• Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S / d*fusion communication, Microsoft
• Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
34. Efektywność
• Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
• eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
• Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
• 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
• Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
35. Research&Insight
• Mapa ryzyka Polaków / Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), hi Agencja, OneMulti
• Bariery do kariery / Clue PR
• Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
Dołącz do dyskusji: 111 projektów nominowanych do Złotych Spinaczy. Najwięcej nominacji dla 24/7Communication, Grupy Komunikacja Plus i H+K Strategies