Zmiany w Google Grafika
Google wprowadza uaktualnienie wyszukiwarki Google Grafika w Polsce. Co nowego znajdziemy w odświeżonej wersji usługi?
Najważniejsza zmiana to inny układ grafik, który ma ułatwiać oglądanie kilku obrazów jednocześnie. Internetowy gigant chce aby interfejs nie przeszkadzał użytkownikowi w znalezieniu tego czego szuka.
Aby internauta nie zgubił się w gąszczu grafik, Google wprowadza natychmiastowe przewijanie między stronami. Na jednej stronie może być teraz wyświetlanych do 1 tys. obrazów, a informacja na której stronie się znajdujemy pokazywana jest małą czcionką.
Na stronie wyników zobaczymy też większe miniaturki, zaprojektowane z myślą o nowoczesnych przeglądarkach i ekranach wysokiej rozdzielczości.
Z kolei po kliknięciu na dany obrazek zostaniemy przekierowani do nowej strony docelowej pokazującej obrazek w pełnych rozmiarach, a strona na której się on znajduje będzie wyświetlona w tle. Kliknięcie w dowolne miejsce poza obrazkiem będzie skutkować przeniesieniem do oryginalnej strony.
Nowa Google Grafika ma również zapewniać lepszą nawigację klawiaturą - standardowe skróty typu Page Up / Page Down będą pozwalać na szybsze przewijanie między wieloma stronami.
Internetowy gigant uruchomił również nowy format reklamowy dla wyszukiwarki grafiki. Reklamy będą się pojawiać tylko w wyszukiwarce Google Grafika i pozwolą umieścić miniaturę grafiki przy tekście reklamowym.
Wyszukiwarka grafiki została uruchomiona przez Google w 2001 roku. Wówczas w indeksie znajdowało się około 250 milionów grafik. W 2005 roku było ich miliard, a obecnie usługa indeksuje około 10 miliardów obrazków.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w Google Grafika