Aniagotuje.pl przed Kwestią Smaku na czele platform kulinarnych, Cookidoo przyciąga najmocniej
Najpopularniejszymi internetowymi platformami o gotowaniu pozostają dwa blogi: Aniagotuje pi Kwestia Smaku. Natomiast najwięcej czasu użytkownicy spędzają średnio na platformie Cookidoo.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. blog Aniagotuje.pl odwiedziło 5,27 mln użytkowników (to 17,55 proc. wszystkich internautów w Polsce), spędzając średnio po 6 minut i 13 sekund. Natomiast Kwestia Smaku zanotowała 4,82 mln odwiedzających, 16,05 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Platforma Smaker (należy do Grupy Polsat-Interia), na początku kwietnia udostępniona w nowej odsłonie, miała 3,98 mln użytkowników, 13,27 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 36 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a serwis Haps.pl (Agora) - 3,36 mln internautów, 11,2 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Smakosze.pl (Grupa Iberion) odwiedziło 2,89 mln internautów (dało to 9,64 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 33 sekund. Gotujmy.pl (Edipresse Polska) miało 2,56 mln użytkowników, 8,59 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 38 sekund średniego czasu korzystania, dział kulinarny portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 2,57 mln odwiedzających, 8,58 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Przyslijprzepis.pl (Burda Media Polska) - 2,52 mln użytkowników, 8,4 proc. zasięgu oraz 5 minut średniego czasu korzystania.
W czołowej dziesiątce są dwie platformy należące do firm spoza branży mediów. Cookidoo, którego wydawcą jest Vorwerk, producent Thermomixa, jako strona www i aplikacja mobilna zanotowało 2,55 mln użytkowników, 8,49 proc. zasięgu oraz 13 minut spędzonych średnio przez odwiedzającego, a Doradcasmaku.pl (należy do firmy Prymat) - 2,3 mln internautów, 7,67 proc. zasięgu oraz minutę i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.
#
W porównaniu ze styczniem większość platform z rankingu zanotowała spadki odwiedzalności, Aniagotuje.pl straciła 155,8 tys. użytkowników (2,9 proc.) i 9 sekund średniego czasu korzystania (2,4 proc.), a Kwestia Smaku - 581,6 tys. internautów (10,8 proc.) oraz 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,9 proc.).
Jeszcze mocniej zmalały wyniki Smakosze.pl - o 610,2 tys. odwiedzających (17,4 proc.) oraz minutę i 54 sekundy średniego czasu korzystania.
Na Przyslijprzepis.pl liczba internautów zmalała o 308,9 tys. (10,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego - o 18 sekund (5,7 proc.), natomiast na Doradcasmaku.pl ubyło 449,9 tys. użytkowników (16,3 proc.), a średni czas korzystania - o 3 sekundy (3,3 proc.).
Za to Gotujmy.pl zyskało 620,3 tys. internautów (31,7 proc.) i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (2,6 proc.). Z kolei na Cookidoo przy spadku liczby użytkowników o 60,4 tys. (2,3 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 43 sekundy (5,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Aniagotuje.pl przed Kwestią Smaku na czele platform kulinarnych, Cookidoo przyciąga najmocniej